قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۰ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۸۰۹
بازدید : ۹۰۵۱

فرادید | در ۲۴ ساعت گذشته طلا در مدار صعودی حرکت کرد و به ۱۸۴۳ دلار رسید، اما در ادامه با افت قیمت مواجه شد. امروز ۳۰ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در روز چهارشنبه، فلز زرد مقاومت کلیدی ۱۸۳۰ دلاری در هر اونس که حدود دو ماه در این سطح قرار داشت را شکست. بر اساس نمودار‌های فنی پیش‌بینی‌می‌شود که ایستگاه بعدی طلای آتی ممکن است ۱۸۶۰ دلار باشد.

سونیل کومار دیکسیت، استراتژیست فنی در skcharting.com اعلام کرد: ۱۸۳۰ دلار یک مرز اصلی مقاومت برای طلا به شمار می‌رود و تخریب موفقیت‌آمیز آن، تقویت شدید طلا خواهد شد. تا زمانی که طلا بالای ۱۸۲۵ دلار بماند، هدف ۱۸۶۰ دلاری دست‌یافتنی خواهد بود.

به گزارش فراید؛ افزایش نزدیک به ۴ درصدی ارزش طلا از پایان نوامبر (آذر)، همچنین در بحبوحه بدترین فشار‌های قیمتی آمریکا در ۴۰ سال اخیر، اعتبار دو چندانی به فلز زرد به عنوان پناهگاهی در دوره تورم به آن بخشیده است. از نظر افزایش مطلق، رشد روز چهارشنبه طلای آتی بزرگترین افزایش در یک روز در بیش از یک ماه اخیر بود.

در حالی که معامله‌گران منتظر نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژانویه هستند و انتظار دارند مقامات بانک موضع تهاجمی‌تری برای مقابله با رشد تورم اتخاذ کنند، بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید