کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران

کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران

از نمونه این خودرو احتمالا یک یا تنها چند دستگاه باقی مانده است، اما به جرات می‌توان گفت نمونه موجود در ایران با شماره شاسی ۱۳۰۸۹۸ سالم‌ترین نمونه" ۵۰۰ کا "در دنیاست.

کد خبر : ۱۰۲۸۷۵
بازدید : ۹۱۸۸

در موزه خودرو‌های قدمی ایران یک دستگاه خودروی مرسدس بنز ۵۰۰ کا وجود دارد که از آن به عنوان کمیاب‌ترین خودرو بنز دنیا نام برده می‌شود.

"بنز ۵۰۰ کا "با کد اتاق W۲۹ خودرویی اسپرت و مخصوص جاده است که در فاصله سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ میلادی (۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ شمسی) تولید شد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی برلین در سال ۱۹۳۴ معرفی شد.

مرسدس بنز

آلمانی ها" ۵۰۰ کا " را در جنگ جهانی دوم به عنوان پیک نظامی با قابلیت سرعت زیاد ساختند و به همین دلیل هم به نام "اتوبان کوریر" نیز شناخته می‌شود.

این خودرو با حرف"K" که اول کلمه "Kompressor" یا همان سوپر شارژر است از مرسدس بنز ۵۰۰ سدان قابل تشخیص است.

کمیاب‌ترین مرسدس بنز دنیا
از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سواری نرم و راحت و هندلینگ عالی آن اشاره کرد. "کا ۵۰۰" مانند مدل ۳۸۰ دارای سیستم تعلیق با اکسل جناغی دوگانه در جلو و اکسل مفصلی ۲ تکه در عقب است که برای اولین بار در صنعت خودرو بکار برده شدند.

" ۵۰۰ کا " که هم اکنون در موزه خودرو‌های کلاسیک نگهداری می‌شود از جمله کمیاب‌ترین و با ارزش‌ترین خودرو‌های تاریخی ایران است. از نمونه این خودرو احتمالا یک یا تنها چند دستگاه باقی مانده است، اما به جرات می‌توان گفت نمونه موجود در ایران با شماره شاسی ۱۳۰۸۹۸ سالم‌ترین نمونه" ۵۰۰ کا "در دنیاست.

مرسدس بنز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید