قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ بهمن ماه تا لحظهتنظیم گزراش به ۱۸۳۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۸۷۹
بازدید : ۵۷۹۸

طلا در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۴ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۰۶ درصد به ۱۸۳۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

بانک سرمایه گذاری "یو بی اس" رشد حدود یک درصدی قیمت اونس طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون را به تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی امن نسبت داد. طلا ظرف مدت دو روز پس از انتشار آمار جدید تورم در انگلیس، آمریکا و کانادا ۱.۷۸ درصد افزایش قیمت داشت.

نرخ تورم انگلیس ۵.۴ درصد است که بالاترین نرخ از سال ۱۹۹۲ است و نرخ تورم کانادا هم به بالاترین حد از همان سال رسیده است. در حالی که تورم این اواخر موضوع مهمی بوده است، اما تنها مشکل موجود نیست. سران جهان به میزان فزاینده‌ای نسبت به رفتار روسیه نگران شده اند.

اونس طلا از سوی انجمن بازار شمش لندن روز جمعه ۱۸۳۵ دلار قیمت گذاری شد. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: با فروش سهام و فضای نزولی کریپتو، سرمایه باید به جای امن وکم‌ریسکی برود.

چولی تاکید کرد: ارزش طلا این هفته به دلیل ضعف در بازار سهام افزایش یافت. بیت کوین نیز افت قابل توجهی داشت. سوال این است که آیا طلا نزولی خواهد شد یا به سمت ۱۹۰۰ دلار صعود می‌کند. این فلز گرانبها نیاز به ثبات مجدد در بالای ۱۸۳۰ دلار دارد. حفظ این سطح قبل از حرکت به بالای ۱۸۵۰ دلار بسیار مهم است.

تحلیلگران می‌گویند که با توجه سرمایه گذاران به تهدید فزاینده تورم، افزایش نوسانات در بازار‌های سهام و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی در حالی که تنش‌ها بین روسیه و ایالات متحده همچنان گرم می‌شود، طلا در حال افزایش است.

البته همه تحلیلگران به طلا خوش بین نیستند. یکی از تحلیلگران گفت که اگرچه فدرال رزرو احتمالاً پشت منحنی تورم باقی می‌ماند، نرخ‌های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت و این در نهایت محیط خوبی برای طلا نیست.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید