قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

در واقع مانع اصلی رهن کامل در بازار آپارتمان‌های نقلی و میان‌متراژ عدم استطاعت پرداخت مستاجران متقاضی اجاره این واحدهاست؛ مانعی که در بازار اجاره بزرگ‌متراژ‌ها وجود ندارد یا نقش آن به مراتب کمرنگ‌تر است.

کد خبر : ۱۰۲۸۹۰
بازدید : ۵۹۴۳

بیشترین عرضه آپارتمان‌های رهن کامل در بازار اجاره تهران دست‌کم طی دو ماه اخیر، واحد‌های بزرگ‌متراژ ۲ و ۳ خوابه هستند.

بررسی فایل‌های موجود در بازار رهن کامل آپارتمان پایتخت نشان می‌دهد اغلب فایل‌های موجود مساحتی از حول و حوش ۱۲۰ مترمربع به بالا دارند و به نظر می‌رسد تمایل مالکان واحد‌های بزرگ‌متراژ به دریافت ودیعه بدون اجاره ماهانه به مراتب بیشتر از مالکان آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ است.

واسطه‌های فعال در بازار اجاره می‌گویند یک علت جنس فایل‌های رهن کامل به لحاظ متراژ این است که موجران این گروه از آپارتمان‌ها اطمینان دارند متقاضیان اجاره واحد‌های مذکور از توانایی پرداخت ودیعه کافی برخوردار هستند.

در واقع مانع اصلی رهن کامل در بازار آپارتمان‌های نقلی و میان‌متراژ عدم استطاعت پرداخت مستاجران متقاضی اجاره این واحدهاست؛ مانعی که در بازار اجاره بزرگ‌متراژ‌ها وجود ندارد یا نقش آن به مراتب کمرنگ‌تر است. از سوی دیگر فایل‌های رهن کامل در بازار اجاره شمال تهران در دسترس‌تر از سایر مناطق است و به نظر می‌رسد این موضوع نیز با استطاعت مستاجران شمال شهر ارتباط مستقیم دارد.

ویژگی شاخص دیگر فایل‌های موجود در بازار اجاره که به صورت رهن کامل فایل شده‌اند این است که در میان آنها، یافتن آپارتمان نوساز و کلیدنخورده چندان دشوار نیست.

به نظر می‌رسد یک گروه از سازنده‌ها به ویژه آن‌ها که در یکی دو سال اخیر ساخت و ساز بزرگ‌متراژ انجام داده‌اند، با توجه به اینکه قصد شروع پروژه جدیدی را ندارند و در واقع پول‌لازم نیستند و به همین خاطر تصمیمی برای فروش واحد‌های تکمیل شده ندارند، اخیرا به ورود به بازار اجاره ترغیب شده‌اند.

ارزش رهنی آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ در مناطق لوکس و حتی مناطق مصرفی نیمه شمالی شهر به حدی افزایش یافته که می‌تواند سازنده‌های منصرف شده از فروش را برای ورود به بازار اجاره وسوسه کند.

قیمت رهن کامل آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید