۵ فیلم در یک قدمی اسکار خارجی!

۵ فیلم در یک قدمی اسکار خارجی!

نامزد‌هایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۹۵۵
بازدید : ۷۰۷۹

ایندی وایر در مطلبی به معرفی فیلم‌هایی پرداخته که بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در فهرست نامزد‌های نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی دارند.

اعضای آکادمی اسکار از تمامی شاخه در مرحله نخست از میان ۹۲ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، ۱۵ فیلم را به عنوان نامزد‌های اولیه معرفی کردند.

و حالا در مرحله نهایی رای‌گیری آکادمی که از ۲۷ ژانویه تا اول فوریه (۷ تا ۱۲ بهمن) ادامه خواهد داشت، تنها اعضایی که تمامی ۱۵ فیلم را تماشا کرده باشند مجوز رای‌دادن برای انتخاب نامزد‌های نهایی این شاخه را خواهند داشت.

در مطلبی که «ان تامپسون»، «اریک کوهن» و «دیوید ارلیش» نویسندگان سینمایی نشریه ایندی‌وایر منتشر کرده‌اند، به شانس‌های اصلی کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی پرداخته و فیلم‌های «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» (ژاپن)، انیمیشن «فرار» ساخته «جوناس پوهر راسموسن» (دانمارک)، «دست خدا» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» (ایتالیا)، «قهرمان» از اصغر فرهادی (ایران) و «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یوآخیم تریه» (نروژ) به عنوان ۵ شانس اصلی کسب نامزدی در این شاخه معرفی شده‌اند.

فیلم «ماشین منو بران» نماینده ژاپن در اسکار ۲۰۲۲ هم‌اکنون به عنوان شانس اصلی این شاخه محسوب می‌شود که توجهات زیاد را از سوی انجمن‌های منتقدان سینمایی در آمریکا کسب کرده و بسیاری بر این باروند این فیلم می‌تواند اتفاق تاریخی که فیلم «اَنگل» در سال ۲۰۲۰ رقم زد را تکرار کند، اما باید به خاطر داشته باشیم اعضای رای‌دهنده آکادمی اسکار منتقد نیستند.

«قهرمان» نماینده سینمای ایران در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار در این مطلب شانس چهارم کسب نامزدی معرفی شده و فرهادی و سینمای ایران این فرصت را تا سومین جایزه اسکار خارجی را به نام خود ثبت کند.

فیلم فرهادی از ۷ ژانویه به صورت محدود و از ۲۱ ژانویه به صورت عمومی در سینما‌های آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون عرضه شده است و کمپانی آمازون پخش‌کننده این فیلم در آمریکا در تلاش است این شانس این فیلم برای اسکار امسال افزایش دهد.

«لونانا: گاومیشی در کلاس» (بوتان)، «من مرد تو هستم» (آلمان)، «کوپه شمار ۶» (فنلاند)، «دعا برای ربوده شده» (مکزیک) و «آزادی بزرگ» (اتریش) در رتبه‌های بعدی شانس‌های کسب نامزدی اسکار معرفی شده اند.

نامزد‌هایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید