هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۶

بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی ایران امروز 6 بهمن ماه در اغلب شهرهای صنعتی هوای آلوده پیش بینی می شود.

کد خبر : ۱۰۲۹۵۸
بازدید : ۶۸۸۵

فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی امروز ۶ بهمن‌ماه با توجه به تداوم پایداری هوا همچنان هوای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در بعدازظهر به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، بارش برف و باران آغاز می‌شود.

روز پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکزی استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق همچنین مناطقی از شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، جمعه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق است و شنبه و یکشنبه جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

شدت بارش پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و جمعه در مناطقی از مازندران و گلستان است. روز پنجشنبه سرعت وزش باد در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.

دمای هوا از امروز تا جمعه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و تا یکشنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. پنجشنبه شمال خلیج فارس و جمعه علاوه بر شمال، مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز پنجشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر ابری، گاهی بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیمه‌ابری، همراه با وزش باد، به‌تدریج صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۹- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید