ایلان ماسک ثروتمندتر می‌شود؟

ایلان ماسک ثروتمندتر می‌شود؟

تحلیلگران عقیده دارند تسلا در سال جدید صورت‌های مالی بسیار قدرتمندی منتشر می‌کند و این موضوع می‌تواند سودسازی بسیار زیادی برای ایلان ماسک داشته باشد.

کد خبر : ۱۰۲۹۸۸
بازدید : ۶۹۶۲

حدود ۳ میلیارد دلار از دارایی ایلان ماسک به دلیل ریزش ۱۲ درصدی سهام تسلا در چند روز گذشته از بین رفت، اما اگر تحلیلگران درست پیش‌بینی کرده باشند سال ۲۰۲۲ می‌تواند پردرآمدترین سال برای ایلان ماسک باشد.

تحلیلگران عقیده دارند تسلا در سال جدید صورت‌های مالی بسیار قدرتمندی منتشر می‌کند و این موضوع می‌تواند سودسازی بسیار زیادی برای ایلان ماسک داشته باشد.

ایلان ماسک از تسلا حقوق ثابت یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند و در عوض او سهام را در اختیار دارد.ایلان ماسک چندین بخش سهام تسلا را در اختیار دارد که ارزش هر بخش از این سهام حدود ۳۶ میلیارد دلار است.

احتمالا این کارآفرین به دلیل پرداخت مالیات ۱۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ تا ۵ سال اینده مالیات نمی‌دهد و همین موضوع هم باعث می‌شود تا سودسازی این فرد بیشتر شود. ایلان ماسک یکی از بزرگ‌ترین مالیات‌های تاریخ آمریکا را در سال گذشته پرداخت کرد.

ماسک دوباره مالیات می‌دهد؟

ماسک فقط زمانی مجبور به پرداخت مالیات است که از گزینه اختیار خرید، یعنی خرید سهام استفاده کند. او فقط زمانی این کار را انجام می‌دهد که گزینه‌های دیگر به پایان برسد.

طبق پیش‌بینی‌ها، گزینه‌های دیگر ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۷ تمام نمی‌شود و احتمالا او مالیات بعدی خود را در سال ۲۰۲۷ پرداخت می‌کند.

اگرچه تسلا صورت‌های مالی بسیار خوبی منتشر کرده و سال ۲۰۲۲ هم سالی رویایی برای این شرکت خودروسازی است، اما به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های فدرال رزرو مبنی بر کاهش تورم سهام این شرکت عملکرد چندان خوبی نخواهد داشت.

سهام در حال غرق شدن

بزرگترین مشکل ماسک این است که سهام تسلا سال بدی را سپری می‌کند. او ۱۷۷٫۷ میلیون سهم دارد، علاوه بر گزینه‌هایی برای خرید ۵۹ میلیون سهم دیگر در اختیار دارد.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند سیاست‌های ضد تورمی فدرال رزرو باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران سهام تسلا را بفروشند، چون این سهام به شدت زیر ذره‌بین نهاد‌های نظارتی قرار دارد و قیمت‌گذاری آن به ممکن است به اشکال بربخورد.

در یک نظرسنجی که ۳۸ کارشناسان در آن شرکت کردند حدود ۱۸ نفر دیدگاهی مثبت به سهام تسلا دارند و ۱۰ نفر عقیده دارند سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ به شدت ریزش می‌کند.

سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ رشد چشم‌گیری داشت و همین موضوع باعث شده تا بسیاری بگویند حالا نوبت اصلاح است. اگر به نمودار سهام تسلا و ارز‌های دیجیتال نگاه کنید به همبستگی آن‌ها پی خواهید برد. سهام تسلا در نوامبر سال ۲۰۲۱ که بیت‌کوین سقف تاریخی زد به بالاترین قیمت خود رسید و حالا ۲۵ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد.

دست برتر تسلا

بایدن و دولت امریکا قصد دارند تولید خودروی برقی را در سال ۲۰۲۲ گسترش دهند و این خبر خوبی برای تسلا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید خودروی برقی در جهان است.

این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۲ پیکاپ‌های جدید خود را وارد بازار کند که این موضوع می‌تواند کمک زیادی به تسلا و ورود این شرکت به رقابت با تولیدکننده‌های بزرگ پیکاپ مانند فورد باشد. نشریه CNN BUSINEES در مقاله‌ای نوشته: ما فکر می‌کنیم فروش قوی محصولات تسلا در سال ۲۰۲۲ می‌تواند باعث نجات سهام این شرکت شود.

در شرایطی که تورم امریکا در بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر خود قرار دارد بلومبرگ گزارش داده که بورس امریکا هم در بدترین وضعیت ۱۴ سال اخیر قرار دارد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید