ناامنی در عراق مانع مبارزه با ریزگردهای خوزستان

معصومه ابتکار اعلام کرد که منشا ریزگردهای این استان داخلی و خارجی است. در همین حال یکی از نمایندگان مجلس از ورود مجلس به این موضوع خبر داده است.

کد خبر : ۱۰۳
بازدید : ۹۷۲

فرادید| معصومه ابتکار اعلام کرد که منشا ریزگردهای این استان داخلی و خارجی است. در همین حال یکی از نمایندگان مجلس از ورود مجلس به این موضوع خبر داده است.

به گزارش فرادید، رییس سازمان محیط زیست در گفت و گویی با شبکه استانی خوزستان با اشاره به منشا ریزگردهای این استان اظها کرد: «بر اساس تصاویر ماهواره ای به دست آمده به نظر می رسد که منشا بخشی از این گرد و خاک از خارج از کشور و بخشی نیز به واسطه منابعی از داخل ایجاد شده است.»

او درباره افزود: «به دلیل باد شدیدی که ناگهان ایجاد شد و در این چند روز در منطقه وزید و همچنین به دلیل خشکی بسیار زیاد که متاسفانه به علت بارندگی بسیار کم این ماههای اخیر به وجود آمده، مقدار زیادی گرد و خاک به هوا برخاست و این وضعیت را به وجود آورد که شرایط بسیار دشواری برای هموطنان بود.»

ابتکار درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با منشا خارجی ریزگردها گفت، ناامنی در عراق مانع اجرای طرح های مالچ پاشی شده است.

او توضیح داد: «من سفری در اوایل سال جاری به عراق داشتم و مذاکراتی داشتیم که مرحله اجرایی کار را هم مشخص کردیم ولی اتفاقاتی که در عراق رخ داد و نا امنی ها، عملا موجب شد که طرح‌ها جنبه اجرایی پیدا نکند.»

او همچنین درباره اقدامات دولت در داخل کشور گفت: «اتفاق مهم بازگشت آب به هورالعظیم است. هورالعظیم به دلیل طرحهای اکتشاف نفت در سالهای گذشته با وجود مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست خشک شده بود و ما با پیگیری‌هایی که در چند ماه اخیر داشتیم، موفق شدیم که راه آبهای منتهی به هور العظیم را باز کنیم.»

ابتکار افزود: «یک بودجه ملی برای مقابله با گرد و غبار مشخص کرده ایم و برنامه هایی در دست اقدام است.»

در همین حال امروز یکی از مدیران وزارت بهداشت گفت که این وزارت خانه "متولی سلامت جامعه پیگیر اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه آلودگی هوا برای مردم بوده و راهکارهایی را که سبب کاهش آسیب‌ها و به حداقل رساندن عوارض ناشی از آلودگی هوا در مواقع تشدید آلودگی هوا می‌شود" را اعلام می کند.

همچنین مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس از ورود مجلس به ماجرای ریز گرد ها خبر داده است.




۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید