نوسان قیمت در بازار دلار

نوسان قیمت در بازار دلار

دلار در روز‌های ابتدایی این هفته با ورود مجدد خود به کانال ۲۸ هزار تومانی احتمالات تحلیلگران را از بالا رفتن قیمت این ارز تا انتهای هفته افزایش داد.

کد خبر : ۱۰۳۰۱۳
بازدید : ۵۱۱۱

قیمت دلار دو هفته‌ای است که در یک کریدور نوسان می‌کند. بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که حضور نرخ شاخص بازار ارز در محدوده کف حمایتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا سقف مقاومتی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۳ روز رسید.

کارشناسان بازار ارز بازه قیمتی مذکور را کریدور محبوب این روز‌های بازار و سیاست‌گذاران برای قیمت دلار می‌دانند. نرخ اسکناس آمریکایی در تعطیلات هفته گذشته به سطح قیمتی ۲۸ هزار تومان رسید. هفته گذشته هفته‌ای کم نوسان برای شاخص بازار ارز بود.

دلار در روز‌های ابتدایی این هفته با ورود مجدد خود به کانال ۲۸ هزار تومانی احتمالات تحلیلگران را از بالا رفتن قیمت این ارز تا انتهای هفته افزایش داد.

ولی با گذشتن روز‌های هفته و تداوم حضور قیمت دلار در بازه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان این احتمالات از بین رفته و زمزمه‌هایی از ثبات دلار در محدوده جدید توسط تحلیلگران مطرح شد. در روز‌های میانی هفته گذشته نیز روند روز‌های ابتدایی ادامه پیدا کرد و سطح قیمتی نرخ این ارز در بازار آزاد روز سه‌شنبه هفته گذشته به رقم ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید و در نهایت با رسیدن روز‌های پایانی هفته، قیمت دلار علاقه خود را جهت تثبیت نرخ موقت در کریدور جدید نشان داد.

طبق بررسی‌های آماری دلار در هفته‌ای که گذشت با حداکثر میزان نوسان ۲۵۰ تومان در بازه ۷ روزه هفته کم نوسانی را پشت سر گذاشت.

کریدور محبوب بازار ارز

تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز نیز با بررسی روند قیمت دلار در هفته گذشته معتقدند که نرخ حال حاضر می‌تواند قیمت مناسبی برای ثبات نسبی دلار باشد.

این افراد همچنین با اشاره به عدم تمایل بازار به افزایش نرخ بیشتر و حضور ۱۳ روزه نرخ این ارز در بازه مطرح شده معتقدند که تلاش‌های هفته‌های گذشته نرخ دلار بازار تهران در جهت عبور از کانال ۲۷ هزار تومانی و تداوم حضور قیمت این اسکناس آمریکایی در مرز کانال‌های ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی نشانگر آن است که دلار حداقل فعلا تمایلی به کاهش یا افزایش نرخ بیشتری نداشته و نرخ تعادلی بازار فعلا در مرز دو کانال ذکر شده قرار دارد.

این افراد همچنین رقم ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را کف حمایتی و رقم ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان را سقف مقاومتی جدید نرخ دلار در بازار آزاد تهران می‌دانند.

برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز تهران البته با مطرح کردن عدم تمایل طرفین مذاکره‌کننده نشست‌های هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ به طولانی‌تر شدن مذاکرات، احتمال حصول توافق جدید را در هفته‌های آتی بیشتر می‌دانند. در همین راستا معتقدند که در صورت انتشار هرگونه خبر حاوی قطعیت از مقر مذاکرات هسته‌ای دلار از خواب زمستانی ۱۳ روزه خود بیدار شده و حرکات افزایشی یا کاهشی جدیدی را از خود نشان می‌دهد

این افراد حضور مداوم قیمت اسکناس آمریکایی در کریدور مذکور را صرفا به‌دلیل خلوت بودن فضای رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

در نهایت قیمت اسکناس آمریکایی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته با ۲۰۰ تومان کاهش نرخ نسبت به سطح قیمتی روز چهارشنبه به رقم ۲۸ هزار تومان رسید. پیش‌بینی‌های تحلیلگران بازار ارز از قیمت دلار در روز‌های ابتدایی هفته آینده نیز در حوالی بازه قیمتی ۲۷ هزار و ۹۵۰ تا ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان مطرح می‌شد.

سکه امامی نیز در روز‌های پایانی هفته گذشته از ادامه دادن به روند افزایشی خود دست کشید و با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز چهارشنبه هفته گذشته در رقم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید