هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

با توجه به اخبار سازمان هواشناسی ایران، امروز ۹ بهمن ماه در اغلب استان‌های کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

کد خبر : ۱۰۳۰۱۸
بازدید : ۵۳۴۱

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز ۹ بهمن ماه و طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری است.

از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان سبب ابرناکی و بارش برف و باران خواهد شد.

روز سه شنبه ضمن تشدید بارش‌ها در این مناطق در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر و فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارندگی رخ می‌دهد و این بارش‌ها در استان‌های جنوبی در بعضی ساعات با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، چهارشنبه با عبور این موج از کشور تنها در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود که به‌تدریج از این مناطق نیز عبور خواهد کرد.

صبح امروز، شنبه در شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد و طی روز‌های شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

امروز تبریز و سنندج با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتیگراد و فردا تبریز با کمینه دمای ۱۲- و سنندج ۱۳-درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید