قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

قیمت بیت کوین امروز ۱۰ بهمن ماه با افزایش ۸.۲۳ درصد به ۳۸۰۸۴ دلار معادل ۱۰۷۶۱۰۱۵۰۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۳۰۴۳
بازدید : ۵۲۴۲

فرادید | بیت کوین به آرامی در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۰ بهمن ماه قیمت بیت کوین با ۸.۲۳ درصد افزایش نرخ به ۳۸۰۸۴ دلار معادل ۱۰۷۶۱۰۱۵۰۴ تومان رسید.

بیت کوین روز جمعه بالای ۳۷۰۰۰ دلار قرار گرفت و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ درصد دیگر رشد داشت. در همین حال، برخی از ارز‌های دیجیتال جایگزین پس از یک هفته پرنوسان و بی ثبات، شروع به تحکیم کردند.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران به دنبال نشانه‌هایی از جهش احتمالی در بازار‌های سهام بودند که می‌تواند به نوبه خود مشوق خرید ارز‌های دیجیتال باشد.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر FxPro می‌گوید «سرمایه‌گذاران در بحبوحه سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا به خروج از سهام ایالات متحده ادامه می‌دهند». به گفته وی، اگر فشار فروش به همین شکل ادامه یابد، سرمایه‌گذاران بیشتری موقعیت‌های خود در دارایی‌های پرخطر را کاهش می‌دهند و این در وهله اول ارز‌های دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بدان معناست که جهش کوتاه مدت قیمت می‌تواند محدود باشد.

ارزش معاملات بیت کوین طی روز گذشته بیش از ۱۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به میانگین هفتگی و حتی ماهانه، عدد کمتری است. بیت کوین معمولا روزانه بیش از ۲۰-۲۵ میلیارد دلار معامله می‌شود و البته بیشترین ارزش معاملات آن طی یکی دو ماه اخیر در روز‌هایی بوده که قیمت بسیار افت کرده بود.

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان که قبلا قیمت بیت‌کوین در بلندمدت را ۱۵۰ هزار دلار تخمین زده بود این پیش‌بینی را پس گرفت و نوشت:

«پیش‌بینی قبلی ما بر اساس نوسان طلا به بیت‌کوین و بازار صعودی تنظیم شده بود و حالا به نظر می‌رسد این پیش‌بینی غیرمنطقی باشد. به نظر تحلیلگران ما قیمت تعادلی بیت‌کوین حدود یک چهارم ۱۵۰ هزار دلار است.» بر این اساس جی‌پی‌مورگان قیمت تعادلی بیت‌کوین را ۳۸ هزار دلار پیش‌بینی کرده است.

«بر اساس پیش‌بینی منتشر شده مجله فاندرز که از ۳۳ متخصص حوزه فین‌تک گرفته شده است، بیت‌کوین احتمالا در سال جاری به سقف قیمتی ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلاری می‌رسد، ولی در پایان سال به قیمت ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلار سقوط خواهد کرد.»

این رقم تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از قیمتی است که بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۲۲ داشته است. کارشناسان عقیده دارند سال ۲۰۲۲ سالی است که بازار به پروژه‌های خاصی مانند متاورس، وب۳ و ارز‌های امنیتی توجه بیشتری دارد.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید