کیا خودرو‌های خود را جمع آوری می‌کند!

کیا خودرو‌های خود را جمع آوری می‌کند!

این خودروساز کره‌ای اعلام کرد که پوشش تحلیلگر سیستم کنترلی ایربگ می‌تواند با یکی از تراشه‌های حافظه تماس پیدا کند و باعث اختلال در باز شدن ایربگ‌ها شود.

کد خبر : ۱۰۳۰۸۳
بازدید : ۵۲۱۳

کمپانی کیا در حال جمع آوری ۴۱۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا به دلیل نقص فنی ایربگ‌های آن‌هاست. این نقص فنی باعث می‌شد ایربگ‌ها در سوانح رانندگی باز نشوند.

مدل‌های فورت کوچک ساخت سال‌های ۲۰۱۷ و۲۰۱۸، مینی ون‌های سدونا و شاسی بلند‌های سول مدل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ را جمع آوری می‌کند. همچنین سول‌های برقی جزو خودرو‌هایی هستند که کیا در حال جمع آوری آن‌هاست.

این خودروساز کره‌ای اعلام کرد که پوشش تحلیلگر سیستم کنترلی ایربگ می‌تواند با یکی از تراشه‌های حافظه تماس پیدا کند و باعث اختلال در باز شدن ایربگ‌ها شود. نمایندگی‌ها این تحلیلگر‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و یا نرم افزار را به روزرسانی می‌کنند و یا آن را حذف می‌کنند.

از روز ۲۱ مارس به صاحبان این خودرو‌ها از طریق ایمیل اطلاع داده می‌شود. این مشکل ماه جولای گذشته در کره ظاهر شده بود. کمپانی کیا تا کنون ۱۳ مورد شکایت مشتریان و ۹۴۷ مورد درخواست طلب خسارت طبق ضمانت‌نامه دریافت کرده است. اما تصادف یا صدمه‌ای اعلام نشده بود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید