قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۳ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۱۵۰
بازدید : ۷۰۴۰

فرادید | طلا علیرغم افت قیمت، اما بار دیگر به کانال ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده است. امروز ۱۳ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۴۳ درصد به ۱۷۹۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره کم اثر شود و در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر آمار‌های اقتصادی‌ای هستند که این هفته قرار است در مورد وضعیت اقتصاد‌های بزرگ منتشر شود، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران در روز سه‌شنبه گفتند، طلا توانست برخی از ضرر‌های هفته گذشته پس از نشست فدرال رزرو در روز دوشنبه را جبران کند «زیرا چندین سخنران فدرال رزرو تاکید کردند که سخت‌گیری سیاست‌ها باید بسیار تدریجی باشد.»

در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی و فدرال رزرو، مقداری تقاضای پناهگاهی برای ورود به بازار‌های طلا و نقره وجود دارد. گاو‌ها پس از باخت‌های بزرگ هفته گذشته، یک برد دو روزه را پشت سر گذاشتند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: طلا اساسا بی‌حرکت است و پس از سه روز فروش گسترده، طی ۲۴ ساعت گذشته اصلاح قیمت اندکی داشته است. آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می‌شود اهمیت دارد و هر گونه نشانه از استخدام ضعیف و رشد قوی دستمزد انتظارات بازار درباره افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند.

رافائل باستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفته، اگر نرخ تورم همچنان بالا بماند ممکن است فدرال رزرو نرخ بهره را به نیم درصد افزایش دهد. تحلیلگران بانک گلدمن ساکس روز جمعه گفتند انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ بهره را ۵ نوبت افزایش دهد.

این در حالی است که تحلیلگران بانک آمریکا هم انتظار ۷ نوبت افزایش نرخ را دارند. هرچند در هنگام افزایش نرخ بهره بازار طلا به محلی برای سرمایه گذاری امن تبدیل می‌شود، اما افزایش نرخ بهره در آمریکا می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا اکنون که در حمایت در سطح ۱۷۹۲ دلار تثبیت شده، ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۰۳ دلار را تست کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید