بازگشت بورس به ابرکانال ۳/ ۱

بازگشت بورس به ابرکانال ۳/ ۱

در روزی که شاخص کل بورس تهران با رشد۵۲/ ۰ درصدی همراه شد، از ۳۴۰ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۲۲۳ سهم (۶۶‌درصد) مثبت بود و در مقابل ۹۹ سهم (۲۹‌درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند.

کد خبر : ۱۰۳۱۵۵
بازدید : ۷۰۳۵

بورس تهران برای پنجمین روز متوالی صعودی بود و شاخص کل این بازار روز سه شنبه با رشد ۵۲/ ۰درصدی یک بار دیگر ابرکانال ۳/ ۱ میلیون واحد را باز پس گرفت.

این چهارمین بار در سال‌جاری است که شاخص کل وارد این ابرکانال می‌شود. آخرین بار ۲۷ دی ماه بود که شاخص کل این کانال را واگذار کرد. باید دید آیا این بار می‌تواند موانع را پشت سر گذاشته و به شکلی پایدار از این مرز روانی عبور کند؟

روز گذشته همزمان با شاخص کل، نماگر هم وزن نیز صعودی بود و ۷۷/ ۰ درصد افزایش ارتفاع داد و جدال میان خریداران و فروشندگان سبب شد تا شاهد افزایش نسبی ارزش دادوستد‌های خرد سهام باشیم. به این ترتیب روز سه شنبه این متغیر با رشد روزانه ۵/ ۹‌درصدی از ۲۵۰۰‌میلیارد تومان فراتر رفت.

در روزی که شاخص کل بورس تهران با رشد۵۲/ ۰ درصدی همراه شد، از ۳۴۰ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۲۲۳ سهم (۶۶‌درصد) مثبت بود و در مقابل ۹۹ سهم (۲۹‌درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار ۳۶ نماد (۱۱‌درصد) صف خریدی به ارزش ۲۶۵‌میلیارد تومان تشکیل دادند، اما در مقابل شاهد شکل گیری صف فروش در ۶ نماد بورسی (۲‌درصد) به ارزش ۷۲‌میلیارد تومان بودیم.

در فرابورس ایران، اما در روزی که آیفکس افزایش ۳۷/ ۰ درصدی را ثبت کرد، ۱۴۱ نماد معامله شدند که در این میان قیمت ۸۷ سهم (۶۲‌درصد) مثبت و ۴۳ سهم (۳۰‌درصد) منفی بود. در این بازار ۱۲ نماد (۹‌درصد) صف خریدی به ۴۶‌میلیارد تومان تشکیل دادند و در مقابل شاهد شکل گیری صف فروش در تنها ۳ نماد فرابورسی (۲‌درصد) به ارزش ۵۲۹‌میلیون تومان بودیم.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۴۶ نماد بود. در این میان ۷۳ سهم (۵۰‌درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد ۵۹ سهم (۴۰درصد) در محدوده منفی بودیم. در این بازار نیز ۴۲ نماد (۲۹‌درصد) صف خریدی به ارزش ۱۱۵‌میلیارد تومان شکل دادند و صف فروش در این بازار به ۴۵ نماد (۳۱‌درصد) با ارزشی بالغ بر ۱۴۵‌میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

با وجود رشد میانگین قیمت سهام، اما دیروز نیز مالکیت سهام به سمت سهامداران عمده بورس تهران بود و در مجموع سهامی به ارزش ۲۶۶‌میلیارد و ۳۳۲‌میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی جابه جا شد. در این میان در مقابل قرار گرفتن ۱۳ گروه در لیست خرید حقیقی‌ها از جمله بانک‌ها و دارویی ها، ۲۲ صنعت با خالص خروج مثبت این دسته از بازیگران بورسی مواجه شدند.

ارزش کل بورس تهران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید