انیاک کوپه ۲۰۲۲؛ هیولای الکتریکی اروپایی

انیاک کوپه ۲۰۲۲؛ هیولای الکتریکی اروپایی

این کراس اوور الکتریکی با دو ظرفیت باتری پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. نمونه ۶۲ کیلووات ساعت و دیگری نمونه ۸۲ کیلووات ساعت.

کد خبر : ۱۰۳۱۷۵
بازدید : ۸۰۷۲

اشکودا از کراس اوور جدید خود با نام انیاک کوپه آی ویی مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این خودرو جزئیات طراحی بسیار جذابی را همراه دارد و در بخش پیشرانه نیز در نوع خود یک هیولای اروپایی محسوب می‌شود.

این کراس اوور الکتریکی با دو ظرفیت باتری پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. نمونه ۶۲ کیلووات ساعت و دیگری نمونه ۸۲ کیلووات ساعت.

خودرو در ۴ تریم قابل سفارش است که شامل دو نمونه تک موتور و دو تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک (مجهز به ۲ موتور الکتریکی) می‌شود. تریم‌های تک موتور در نمونه ۱۷۷ اسب بخاری با باتری کم حجم‌تر و مدل ۲۰۱ اسب بخاری با باتری بزرگ‌تر هستند.

تریم‌های مجهز به سامانه تمام چرخ محرک با باتری ۸۲ کیلووات ساعت عرضه می‌شوند. در این بخش؛ مدل آی ویی ۸۰ اکس برابر با ۲۶۲ اسب بخار خروجی دارد و در نهایت بالاترین تریم انیاک یعنی آر اس با ۲۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر پیش در کاتالوگ فروش اشکودا قرار می‌گیرد.

براساس اطلاعات ارائه شده، انیاک آر اس آی ویی طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۸۰ کیلومتر برساعت است. این بیشینه سرعت حدود ۲۰ کیلومتر بیشتر از سایر تریم‌های انیاک است.

در رابطه با برد حرکتی، بهترین عملکرد را تریم تک موتور با نام آی ویی ۸۰ دارد که برابر با ۵۴۵ کیلومتر با یکبار شارژ محاسبه شده است. باتری ۸۲ کیلووات ساعت با شارژر سریع DC طی ۳۶ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد ظرفیت می‌رسد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، طراحی و کیفیت جزئیات کابین در بهترین سطح ممکن قرار دارد بویژه در تریم آر اس که صندلی‌های اسپرت و رنگ مکمل بر زیبایی کار افزوده است.

از فناورانه‌های کابین نیز باید به نمایشگر ۱۳ اینچی ویژه تنظیمات سرگرمی و نمایشگر ۵.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر اشاره کرد. نمایشگر هداپ مجهز به فناوری واقعیت مجازی، سیستم صوتی با ۱۳ اسپیکر حرفه ای، شارژر بی سیم و سقف شیشه‌ای پانورامیک از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید