رونمایی از «لاماری ایما»؛ کراس اوور جدید بازار ایران

رونمایی از «لاماری ایما»؛ کراس اوور جدید بازار ایران

کراس اوور «لاماری ایما» به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژر GDi مجهز است که این موتور توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شده است.

کد خبر : ۱۰۳۲۳۲
بازدید : ۹۲۲۷

این روز‌ها بازار رونمایی از کراس اوور‌ها جدید داغ شده و شرکت‌های مختلف در هفته‌های اخیر محصولاتی را برای بازار ایران معرفی کرده اند.

در همین راستا روز گذشته شرکت آرین موتور که پیش از این نمایندگی محصولات میسوبیشی ژاپن و و دی اس فرانسه را بر عهده داشت در اولین گام برای خودروساز شدن اقدام به عرضه کراس اووی با برند خود به نام "لاماری" کرد.

آرین موتور در ایران با خودرو‌های میتسوبیشی و دی اس شناخته شده است. این شرکت در سال ۱۳۹۶ مجتمع تولیدی سایپا در شهر خمین واقع در استان مرکزی را خرید تا در آن به تولید میتسوبیشی "اکلیپس" بپردازد، اما اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی، موجب شدند تا آرین موتور در زمینه مونتاژ خودرو‌های میتسوبیشی ناکام مانده و لذا تصمیم گرفت تا محصولی جدید به نام "لاماری ایما" را در این مجتمع به تولید برساند.

آرین موتور برای" لاماری ایما "از لوگوی گوزن استفاده کرده است که به گفته مسئولان این شرکت نمادی از حرکت و آگاهی نسبت به طبیعت محسوب می‌شود. رنگ سبز در نظر گرفته شده برای این لوگو نیز نشان دهنده سازگاری با محیط زیست است.

"لاماری ایما" چگونه خودرویی است؟

"لاماری ایما" محصولی ازکمپانی دانگ فنگ چین با نام "دانگ فنگ T۵ evo " است که با برند اختصاصی آرین موتور وارد ایران شده است.

کراس اوور "لاماری ایما" به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژر GDi مجهز است که این موتور توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شده است. این خودرو می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک استفاده شده در آن نیز از نوع دو کلاچه ۷ سرعته تَر (Wet) می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد رسمی ۹.۵ ثانیه است.

این خودرو در چین با چندین تیپ عرضه می‌شوند که به گفته مدیران شرکت آرین موتور در فاز اول ۵۴۰ دستگاه از این خودرو با امکانات پایه عرضه شده و در ادامه نسخه‌های فول‌تر نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود.

" لاماری ایما ۱۵۵۰ کیلوگرم وزن داشته و حجم باک خودرو ۵۵ لیتراست که در حالت بهینه می‌تواند مصرف سوخت کمتر از ۷.۵ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. همچنین فضای کاربردی صندوق عقب ایما ۴۸۰ لیتر اعلام شده است که می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا را به بیش از هزار لیتر ارتقا داد.

در نسخه پایه لاماری ایما امکانات قابل قبولی دیده می‌شود. این کراس اوور در تیپ پایه به استارت دکمه ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو و… مجهز است.

در نسخه فول آپشن لاماری ایما نیز قرار است تا امکانات بیشتری مانند رادار خطی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی‌های جلو، درِ صندوق عقب برقی و… ارائه شود. در پایان رونمایی رسمی خودروی لاماری مدیران آرین موتور در جمع خبرنگاران به سئولات آن‌ها در مورد این محصول پاسخ دادند.

سیفی مدیر عامل شرکت آرین موتور در پاسخ به پرسش خبرنگار عصر ایران مبنی بر زمان عرضه و قیمت خودروی"لاماری ایما " گفت: مسلما در بحث ثبت‌نام تحویل ۳۰ روزه خواهیم داشت، اما زمان قطعی فروش را در حال حاضر اعلام نمی‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه به احتمال بسیار زیاد مجوز فروش در روز‌های انتهایی سال ۱۴۰۰ خواهد بود و زمان مناسبی برای فروش خودرو نیست، احتمالا برنامه فروش برای ابتدای سال آینده برقرار خواهد شد.

قیمت نهایی خودرو نیز در بخش تحقیقات بازار و رصد رقبا در حال رایزنی است و با توجه به تفاوت هزینه‌های تولید امسال با سال آینده، در حال حاضر عدد خاصی قابل اعلام نیست، اما این قول را می‌دهیم که قیمت کاملا رقابتی و جذاب خواهد بود.

وی در در پاسخ به سوالی در مورد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این محصول گفت: موتور محرک اخذ نمایندگی، بحث فروش خودرو هست. زمانی که فروش فعال شود، می‌شود نمایندگی جدید نیز اضافه کرد.

در حال حاضر ۲۳ نمایندگی در سطح کشور فعال است که مربوط به خدمات میتسوبیشی هستند که پس از شروع به عرضه محصول لاماری ایما، ضمن استفاده از کمک شبکه خدمات میتسوبیشی، دعوت به اخذ نمایندگی‌های جدید صورت خواهد گرفت.

سیفی در مورد گارانتی خودرو و تیراژ اولیه فروش با بیان اینکه گارانتی بر اساس اعلام شرکت مادر، ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر است خاطر نشان کرد: مذاکراتی با شرکت مادر در حال انجام است که بازه بیشتری را برای گارانتی ارائه دهیم.

وی تیراژ تولید برای سال ۱۴۰۱ را ۳ هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز پیش بینی تولید ۵ هزار دستگاه خودرو شده است.

در ادامه مدیر کیفیت شرکت آرین موتور در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت ایمنی این خودرو و ستاره‌های ایمنی آن گفت: در طراحی خودرو ایما به جزییات دقت زیادی شد به طوریکه ۷۶ درصد بدنه خودرو با فولاد استحکام بالا با مقاومت ۱۲۰۰ مگاپاسکال استفاده شده که چنین مقاومتی در صنایع زیردریایی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: فریم جلوی خودرو نیز حداقل ۵۰ درصد انرژی تصادف را به خود جذب کرده و از سرنشینان محافظت می‌کند. فریم C شکل جلوی خودرو، کمترین آسیب را برای پای عابر خواهد داشت و استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند.

مدیر کیفیت شرکت آرین موتور خاطر نشان کرد: سیستم ترمز لاماری ایما نیز از نوع ABS نسخه ۹ یعنی به‌روزترین نسخه این سیستم استفاده می‌کند. در تست‌های تصادف اخذ شده از این خودرو، پنج ستاره ایمنی از موسسه cncap نیز برای لاماری ایما ثبت شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید