پدرکشی با آتش زدن خانه

پدرکشی با آتش زدن خانه

وقتی آتش شعله‌ور شد خودم از خانه بیرون رفتم، چون مادر و برادرم بیدار بودند موفق به فرار شدند و زنده ماندند، اما پدرم کشته شد. من هرگز راضی به مرگ پدرم نبودم. من برای اینکه آن‌ها را بترسانم خانه را آتش زدم.

کد خبر : ۱۰۳۳۳۱
بازدید : ۷۸۳۶

پسر جوانی که از شدت خشم خانه را به آتش کشیده و باعث مرگ پدرش شده بود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم گفت تحت تأثیر مصرف مواد مخدر دست به آتش‌افروزی زده است.

رسیدگی به این پرونده به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی شبانه در خانه‌ای در شرق تهران آغاز شد. مردی با آتش‌نشانی تماس گرفت و از وقوع حریق در خانه همسایه‌اش خبر داد.

وقتی مأموران آتش‌نشانی به محل رفتند و به مهار شعله‌ها پرداختند، با جسد مرد سالخورده‌ای به نام مرتضی روبه‌رو شدند که شواهد نشان می‌داد به‌خاطر خفگی جان سپرده است.

جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را استنشاق گاز مونوکسیدکربن ناشی از آتش‌سوزی اعلام کردند. با مرگ پیرمرد کارشناسان آتش‌نشانی به بررسی پرداختند و آتش‌سوزی را عمدی اعلام کردند.

در این میان همسر مرتضی به مأموران گفت: پسر ۴۰ساله‌ام به نام فراز معتاد است. او در درگیری به‌خاطر گرفتن پول از من و پدرش، خانه را شبانه و عمدی آتش زد و موجب کشته‌شدن شوهرم شد. من و پسر کوچکم هنوز نخوابیده بودیم که متوجه آتش‌سوزی شدیم و بلافاصله از خانه بیرون رفتیم؛ اما، چون شوهرم خواب بود کشته شد. ما از پسر معتادم شاکی هستیم. او بعد از آتش‌سوزی گریخته است.

به‌دنبال اظهارات این زن، فراز ردیابی و بازداشت شد و به آتش‌افروزی کینه‌جویانه اعتراف کرد. متهم گفت: مادرم از سال‌ها قبل وقتی که کوچک بودم همیشه برادرم را از من بیشتر دوست داشت و به من بی‌اعتنا بود. به‌همین‌خاطر به دام اعتیاد افتادم و معتاد شدم.

او همیشه به برادرم پول می‌داد؛ اما هر وقت من از او پول می‌خواستم بهانه می‌آورد. این ماجرا تأثیر بدی در روحیه‌ام گذاشته و موجب شده بود همیشه با آن‌ها درگیر باشم. او ادامه داد: آن شب می‌خواستم به‌خاطر اعتیادم متادون بخرم، اما پول نداشتم.

به مادرم گفتم گوش‌درد دارم و برای تهیه دارو مبلغ ۷۸ هزار تومان پول می‌خواهم؛ اما او فقط ۲۰ هزار تومان به من داد و گفت پول داروی گوش ۲۰ هزار تومان بیشتر نیست. او فهمیده بود می‌خواهم با پول او متادون تهیه کنم، به‌همین‌خاطر به من پول نداد.

من که عصبانی شده بودم سر همین موضوع با او درگیر شدم. در آن دعوا پدرم هم از مادرم طرفداری کرد. من که از رفتار آن‌ها عصبانی شده بودم تا نیمه‌شب صبر کردم. وقتی آن‌ها به رختخواب رفته بودند، همه‌جا بنزین پاشیدم و خانه را آتش زدم.

وقتی آتش شعله‌ور شد خودم از خانه بیرون رفتم، چون مادر و برادرم بیدار بودند موفق به فرار شدند و زنده ماندند، اما پدرم کشته شد. من هرگز راضی به مرگ پدرم نبودم. من برای اینکه آن‌ها را بترسانم خانه را آتش زدم.

به‌دنبال اعتراف‌های پسر معتاد، با توجه به گزارش کارشناسان پزشکی قانونی و آتش‌نشانی برای وی به اتهام تسبیب در قتل پدرش و اقدام به قتل مادر و برادرش کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهم در حالی در دادگاه از خود دفاع کرد که برادرش برای وی حکم قصاص خواست. برادر فراز گفت: فراز با رفتارهایش همه ما را خسته کرده بود. او می‌خواست همه ما را بکشد که من و مادرم معجزه‌آسا زنده ماندیم. من از خون پدرم گذشت نمی‌کنم و برای برادرم قصاص می‌خواهم.

مادر فراز نیز گفت: پسرم سال‌هاست به مواد مخدر اعتیاد دارد. او به‌خاطر اعتیادش خیلی ما را اذیت کرده است و همیشه از من و پدرش به‌زور پول می‌گرفت و ما را خیلی اذیت می‌کرد. روز حادثه هم من می‌دانستم پسرم پول را برای اعتیادش می‌خواهد و دروغ می‌گوید داروی گوش می‌خواهد و قصد دارد با این پول مواد بخرد.

این زن گفت: من از روزی که پسرم معتاد شد بیچاره شدم و به‌خاطر کارهایش از او ناراحت هستم. بعد از گفته‌های این زن، متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من به عمد پدرم را نکشتم. اتهام قتل عمدی را قبول ندارم من اعتیاد داشتم و پدر و مادرم هم برادرم را بیشتر از من دوست داشتند و من همیشه به همین خاطر از آن‌ها ناراحت بودم.

من همیشه از طرف پدر و مادرم تحقیر می‌شدم؛ اما قصدم کشتن پدرم نبود و فقط می‌خواستم به آن‌ها بفهمانم که می‌توانم کار‌های خطرناکی بکنم. بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیئت قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید