دهمین روز از جشنواره فیلم فجر؛ نمایش «خائن کشی» و «ضد»

دهمین روز از جشنواره فیلم فجر؛ نمایش «خائن کشی» و «ضد»

فیلم خائن کشی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی یکی از آثار مهم این جشنواره شناخته محسوب می‌شود که مشتاقان بسیاری در انتظار دیدن آخرین این کارگردان مولف بر روی پرده بوده‌اند.

کد خبر : ۱۰۳۳۵۶
بازدید : ۹۲۹۱

خانه‌ جشنواره در دهمین روز جشنواره فجر ۱۴۰۰، میزبان عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، کارگردان بزرگ و پیشکسوت ایران بود.

فیلم خائن کشی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی یکی از آثار مهم این جشنواره شناخته محسوب می‌شود که مشتاقان بسیاری در انتظار دیدن آخرین این کارگردان مولف بر روی پرده بوده‌اند. داستان این فیلم در دهه‌ی سی در تهران روایت می‌شود و ماجرای گروهی دزد است که به منظور اهداف سیاسی قصد سرقت از بانک را دارند.

در این اثر اشاراتی به ماجرای دکتر مصدق و تبعید او نیز می‌شود. در این فیلم که بازیگران بسیاری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، امیرآقایی، پولادکیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، اندیشه فولادوند، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، نرگس محمدی، رضا یزدانی، الهام حمیدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی، فرهاد آئیش و مهران مدیری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همچنین در این روز فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی با حضور جمعی از بازیگران و عوامل این فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد بر روی پرده نقره‌ای به نمایش درآمد.

فیلم ضد محصول سازمان سینمایی حوزه هنری، فیلمی سیاسی است که درباره‌ی التهابات کشور در ابتدای انقلاب اسلامی است. فیلم روایت داستانی عاشقانه است که در بین سال‌های ۵۹ و ۶۰ در ایران اتفاق می‌افتد.

مردی که پس از مصدوم شدن در یک فعالیت سیاسی، به بیمارستانی انتقال می‌یابد و در آنجا معشوق سال‌های پیشین خود را می‌بیند در فیلم ضد لیلا زارع، مهدی نصرتی، نادر سلیمانی، لیندا کیانی و مهشید جوادی بازی کرده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید