کفاشیان با فدراسیون فوتبال خداحافظی کرد؟

علی كفاشيان، به صراحت از مواضع‌قبلی‌اش مبنی بر حضور جدی و مقتدرانه در انتخابات رياست‌ فدراسيون فوتبال، بازگشته است.

کد خبر : ۱۰۳۳۸
بازدید : ۱۱۷۳
علی كفاشيان، به صراحت از مواضع‌قبلی‌اش مبنی بر حضور جدی و مقتدرانه در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال، بازگشته است.

به گزارش نود، او این صحبت های تازه و شنیده نشده را در گفتگو با همشهري ورزشی مطرح کرده و گفته كه ديگر اقتدار گذشته را ندارد و فكر می‌كند با آمدن يک رئيس قاطع وقوی، فوتبال حال و هوايی ديگر پیدا خواهد کرد.

کفاشیان در این مصاحبه گفته «تا روز انتخابات بالای سر فدراسیون هستم» و «یک رئیس خوب بالای سر فوتبال می آید». اما مهم ترین بخش صحبت های کفاشیان درباره آینده اش جایی است که گفته «برای کاندیداتوری دچار تردید شده ام». رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره وقایع تیم امید هم صحبت کرده و در واکنش به تغییر سرمربی این تیم گفته «خاکپور برکنار نشده ، ماموریتش تمام شده است».

تا به حال سابقه نداشته کفاشیان از احتمال کاندیدا نشدن خود در انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کند و همواره بر احترام به رای مجمع برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون فوتبال تاکید داشته است.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

وقتی در قطر مشغول کلنجار رفتن با مسئولان AFC و ۶ کشور عربی بودید تا ایران حق میزبانی خود را در رقابت با تیم های عربستانی از دست ندهد، داخل کشور انتقاداتی از شما بابت تعویق بازی های تیم های ایران با عرستان مطرح شد.
ببینید، در واقع ما بازی ها را عقب انداختیم تا بتوانیم به تصمیم بهتری برسیم. نظر ما این بود که هرگونه دخالت مسئولان سیاسی در فوتبال اصلا مغایر با اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست.

اما برخی مسئولان سیاسی و ورزشی بروز چنین اتفاقی را باخت فوتبال ایران مقابل عربستان قلمداد کردند.
نه باخت ایران نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد باخت AFC خواهد بود. AFC باید تلاشش را بکند که این نزاع ها و درگیری های متقابل، باعث برگزار شدن مسابقات در کشورهای دیگر نشود، چراکه فردا ممکن است هر کشوری با هر اختلاف کوچکی بگوید ما نمی خواهیم به فلان کشور برویم.

شما در مصاحبه با یک رسانه عربی عنوان کرده بودید که از این به بعد بهترین پذیرایی را از تیم های عربستانی در ایران خواهید کرد؟
بله.

این مصاحبه باعث شده این ذهنیت به وجود بیاید که ادعاهای عربستانی ها به صورت تلویحی تایید شده است.
نه، من گفتم که ما همیشه میزبان خوبی بوده ایم. آنها گفتند همیشه تیم هایمان در ایران اذیت می شدند، من هم گفتم نه و این موضوع را تکذیب کردم. ما همیشه میزبان خوبی بوده ایم و چه در فرودگاه و چه در استادیوم ها بهترین شرایط را برای آنها فراهم کرده ایم. اگر بعضی از تماشاگران مواردی جزئی را ایجاد کرده اند، آنجا(عربستان) هم این کار را با تیم های ایرانی کرده اند و متقابل بوده است.

یک بحثی بود مبنی بر اینکه شاید بازی های ملی و باشگاهی ایران و عربستان در خاک خودشان اما بدون حضور تماشاگر باشد. این موضوع را بررسی کردید؟
این هم یکی از پیشنهادها بود که اگر آنها اطمینان ندارند و فکر می کنند ممکن است از طرف تماشاگران ما آسیب ببینند گفتیم بازی بدون حضور تماشاگر هم یکی از پیشنهادات باشد.

آقایان آصفی و تاجرنیا دو تن از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال محمد دادگان در مورد اتفاقات پیش آمده در مناقشه ایران و عربستان از شما انتقاد کردند.
بالاخره نظراتشان را گفته اند، شاید هم مطالب خوب به آنها نرسیده و آنها انتقاد کرده اند ولی در کل انتقاد کردن ایران ندارد و ما عادت به شنیدن آن داریم.

در آنجا که بودید AFC از صداوسیمای ایران تجلیل کرد در حالی که شما از سوی صداوسیما ممنوع التصویر شده اید. با این اتفاق این سوال پیش می آید که واقعا شما در AFC دارای جایگاهی هستید؟
نه آن یک بحث دیگر بود که بازاریاب AFC درخواست تجلیل از صداوسیمای کشورمان را کرده بود. بالاخره صداوسیمای ما یکی از طرف های قرارداد اسپانسر AFC است که برایشان مورد احترام است.

می گویند از ۷ اسفند به بعد، فدراسیون فوتبال باید توسط سرپرست اداره شود، آیا این موضوع صحت دارد و از طرف هیات رئیسه در این مورد ب شما صحبتی شده است؟
نه بحث سرپرستی دیگر مطرح نیست. رئیس فدراسیون و هیات رئیسه تا زمان انتخابات و انجام آن به قوت خود باقی هستند بعد هم انشاءالله انتخابات برگزار می شود.

چند روز قبل شما گفتیدخاکپور از سرمربی گری تیم امید برکنار شده است.
بحث برکناری نیست، ماموریتش تمام شده است. وقتی تیم امید به المپیک صعود نکرد این تیم به تیم ملی اصلی ملحق می شود و بقیه تیم های ملی پایه مانند نوجوانان و جوانان با یک رده صعود تیم امید را تشکیل می دهند.

آقای خاکپور گفته دیگر پیگیر دریافت ۴۰۰ میلیون خود از فدراسیون فوتبال نخواهد بود.
پیگیری نمی کند؟! دستش درد نکند!

به عنوان یکی از سوالات پایانی می خواهیم در مورد خودتان بپرسیم. در چند ماه اخیر اتفاقاتی پیرامون شما رخ داد که شاید مربوط به انتخابات ریاست فدراسیون در اردیبهشت باشد، خودتان چه احساسی دارید؟
نه، بالاخره در کار ما همیشه فشار و مشکلات وجود دارد ولی انشاءالله کم کم برطرف می شود.

در مورد انتخابات ریاست فدراسیون هم صبحت می کنید؟
انشاءالله به خوبی انجام می شود و یک رئیس فدراسیون خوب روی کار می آید.

خودتان هم برای ریاست ثبت نام می کنید؟
نمی دانم. حالا باید ببینم چه می شود.

قبلا با قاطعیت می گفتید می آیم.
نه، حالا قاطعیتم تمام شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید