طرز تهیه قنبر پلو؛ عطر و طعم بی‌نظیر یک غذای شیرازی

طرز تهیه قنبر پلو؛ عطر و طعم بی‌نظیر یک غذای شیرازی

قنبر پلو از انواع غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار شیرازی می‌باشد که این غذا دارای طعم و عطر بی نظیری است و شما می‌توانید قنبر پلو را در منزل به راحتی بپزید.

کد خبر : ۱۰۳۴۶۵
بازدید : ۸۸۳۵

در این مطلب طرز تهیه قنبر پلو مقوی و لذیذ را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این غذای خوش طعم را در منزل به راحتی بپزید.

قنبر پلو از انواع غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار شیرازی می‌باشد که این غذا دارای طعم و عطر بی نظیری است و شما می‌توانید قنبر پلو را در منزل به راحتی بپزید. در طرز تهیه قنبر پلو از برنج، کشمش پلویی، گوشت چرخ کرده، گردو، رب انار، پیاز، زعفران دمکرده، روغن، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک استفاده می‌شود.

پلو‌های مخلوط طعم و مزه بی نظیری را دارند و بهتر است شما برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان از پخت پلو‌های مخلوط نظیر قنبر پلو، کلم پلو، لوبیا پلو و عدس پلو غافل نشوید.

مواد لازم

برنج: ۳ تا ۴ پیمانه
کشمش پلویی: ۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
گردو: ۵۰ گرم
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ: ۱ عدد
زعفران دمکرده: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: به مقدار لازم
زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
همه برای قنبر پلو جان می‌دهند، شما چطور؟

طرز تهیه قنبر پلو خوش طعم

برای پخت این غذای خوش طعم شیرازی ابتدا گوشت چرخ کرده را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به گوشت زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را بیفزایید و گوشت را ورز دهید.

گوشت چرخ کرده را به شکل کوفته قلقلی درآورید سپس درون تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و کوفته‌ها را درون روغن سرخ کنید. کوفته قلقلی‌های سرخ شده را در مکانی مناسب قرار دهید و پوست پیاز را هم بگیرید سپس پیاز را به صورت خوبی بشویید و آن را به صورت خلالی خرد نمایید و درون تابه‌ای مناسب پیاز را تفت دهید.

مغز گردو را خرد کنید و به پیاز تفت داده شده بیفزایید سپس مغز گردو را تفت دهید. کشمش پلویی را به مخلوط پیاز و گردو بیفزایید و تفت دهید سپس کوفته قلقلی‌ها را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

رب انار را درون ظرفی مناسب بریزید سپس مقداری آب جوش به رب انار بیفزایید و رب را رقیق کنید. رب انار را به ترکیب کوفته قلقلی‌ها بیفزایید سپس یک قاشق غذاخوری زعفران دمکرده را به مواد درون تابه بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط گوشت قلقلی به مدت چند دقیقه دیگر روی حرارت گاز بماند سپس تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

درون قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس مقداری نمک و روغن مایع به آب در حال جوش بیفزایید. برنج خیس خورده را درون آب بریزید و اجازه دهید تا برنج نرم شود و به مرحله آبکشی برسد سپس برنج را درون آبکش بریزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه قنبر پلو قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن در کف قابلمه بریزید سپس ته دیگ مورد نظر خود را در کف قابلمه قرار دهید و روی ته دیگ یک لایه از برنج را بریزید و روی برنج مقداری از مخلوط کوفته قلقلی‌ها را بریزید سپس روی لایه کوفته قلقلی‌ها دوباره برنج بریزید و این روش را تکرار کنید تا زمانی که برنج آبکش و مخلوط کوفته قلقلی تمام شود.

توجه داشته باشید که لایه آخر باید برنج باشد سپس روی برنج دو قاشق غذاخوری روغن به همراه باقی مانده زعفران بریزید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا برنج پخته شود.

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه برنج را از روی حرارت گاز بردارید و برنج را با مخلوط کوفته قلقلی ترکیب نمایید سپس برنج را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و این غذای خوشمزه را با سالاد شیرازی، ماست، نوشیدنی دلخواه خود و … میل کنید.

نکات طلایی برای پخت بهتر قنبر پلو

‌می‌توانید مقدار گردو را برای پخت قنبر پلو کاهش یا افزایش دهید.

اگر رب انار ترش است مقداری شکر به آن بیفزایید.

در صورت تمایل می‌توانید در پخت قنبر پلو از شیره انگور یا شیره خرما نیز استفاده نمایید.

کشمش‌ها را برای تهیه این غذا از قبل درون مقداری آب خیس کنید.

برای خوش طعم‌تر شدن کوفته قلقلی‌ها می‌توانید هر نوع ادویه دلخواه تان را به آن‌ها بیفزایید.

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با نحوه پخت قنبر پلو در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از پخت این غذای ایرانی بی نظیر در منزل نهایت لذت را برده باشید.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید