مهم ترین بازارهای تهران کدامند؟ + آدرس و توضیحات کامل

مهم ترین بازارهای تهران کدامند؟ + آدرس و توضیحات کامل

بازار تهران در دل قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین محله‌های پایتخت قرار گرفته است. به طوری که این بازار از شمال با خیابان پامنار، از جنوب با خیابان مولوی، از غرب با خیابان سنگلج و از شرق با خیابان ۱۵ خرداد احاطه شده است.

کد خبر : ۱۰۳۵۳۸
بازدید : ۷۴۱۲

آن زمان که چیزی به نام پاساژ و مراکز خرید چندطبقه وجود نداشت، شهرهای بزرگ در تمام نقاط جهان بازار داشتند. بازار محلی برای داد و ستد تجار و خریدهای خرده‌فروشی بود. قدمت شهرهای تاریخی جهان را می‌توان از وجود بازار در آنها تخمین زد. بسیاری از شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، اصفهان، یزد و تبریز هر کدام دارای بازارهای محلی خود هستند.

اما شاید کمتر کشوری مانند ایران و ترکیه بازارهای تاریخی‌ای دارند که همچنان فعال است. در این مطلب می‌خواهیم از مراکز خرید مدرن و امروز بگذریم و مهم‌ترین بازارهای تهران را به شما معرفی کنیم. چه ساکن تهران هستید و چه برای سفر عازم آن، حتماً سری به این بازارها بزنید.

بازار بزرگ تهران

بازار تهران در دل قدیمی‌ترین و با اصالت ترین محله‌های پایتخت قرار گرفته است. به طوری که این بازار از شمال با خیابان پامنار، از جنوب با خیابان مولوی، از غرب با خیابان سنگلج و از شرق با خیابان 15 خرداد احاطه شده است.

بازارچه‌ها، سراها و تیمچه‌های بازار بزرگ شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 تمامی بخش‌های داخلی بازار قابل بازدید هستند. پنجشنبه‌ها نیز بازار از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر قابل بازدید است. ضمن اینکه بازار تهران روزهای تعطیل بسته است.

آدرس: تهران، منطقه 12، خیابان 15 خرداد

بازار شوش

بازار شوش

یکی از بهترین بازارهای شهر تهران برای خرید لوازم آشپزخانه و ظروف کریستالی، بازار شوش است. این بازار در جنوب تهران و در محدوده خیابان شوش قرار دارد.

در بازار شوش، مغازه‌های متعددی وجود دارد و دستفروش‌ها هم به ویژه در روزهای آخر هفته در این خیابان دیده می‌شوند. مغازه‌های چینی و بلور با دامنه انتخاب گسترده و قیمت مناسب در این بازار وجود دارند.

در این بازار برندهای مختلف ایرانی و خارجی با کیفیت‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین مکان‌های گردشگری و بوستان‌های زیادی در اطراف این بازار قدیمی وجود دارند.

شما می‌توانید با دانلود نقشه مترو تهران مسیرهای دسترسی به این بازار تاریخی با کمترین هزینه را دریابید.

شاید خیلی از خریداران شاغل بوده و همه روزه قادر نباشند که خودشان را به بازار شوش برسانند و خرید کنند اما علاوه بر روز پنجشنبه، برخی از پاساژها و فروشگاه‌های بازار شوش جمعه‌ها و ایام تعطیل هم باز است و مغازه‌داران صبح تا ظهر به مشتریان خود پاسخگو هستند.

آدرس: تهران، خیابان صابونیان

بازار لاله زار

لاله‌زار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که بافت آن هنوز هم تقریباً به همان شکل پیشین حفظ‌ شده. خیابان لاله‌زار به‌ عنوان یکی از خیابان‌های مرکزی تهران شناخته می‌شود و در اوایل عصر پهلوی به‌عنوان نماد نوگرایی در ایران شناخته می‌شد.

خیابان لاله زار از جنوب به میدان امام خمینی و از شمال به خیابان انقلاب منتهی می‌شود اگر به دنبال خرید لوازم برقی مرتبط با روشنایی منزل یا محل کار هستید، بازار لاله‌زار بهترین کان برای گشت و گذار است.

ضمن اینکه این بازار در راسته لوازم برقی و روشنايی، مرکز فروش لوازم الکترونيکی و برقی، سيم، کابل تلفن، لوستر، دوربين مداربسته، آيفون تصويری، درب اتوماتيک، درب ضد سرقت و... نیز هست.

در راسته لوستر، آباژور، آئينه و شمعدان هم فروش لوستر، آباژور، آینه و شمعدان، کنسول، لوستر برنزی و... برقرار است.

آدرس: تهران، خیابان لاله زار ساعت کار: 10 الی 18

بازار یافت آباد

بازار مبل ایران در منطقه‌ای به نام یافت آباد در جنوب غربی شهر واقع شده است. در واقع بازار مبل تنها بخش کوچکی از محله یافت آباد را تشکیل داده و خود مشمول اماکن بسیاری است.

در منطقه یافت آباد تهران نمایشگاه دائمی مبلمان ایران قرار گرفته است. همین باعث شده بسیاری از افرادی که می‌خواهند با قیمتی پایین‌تر اقدام به خرید مبلمان و وسایل اتاق خواب و منزل کنند حتماً سری به این بازار می‌زنند.

بازدید از بازار یافت آباد تنها مختص ساکنان تهران و مناطق اطراف آن نیست. بسیاری از افراد برای انجام خریدهای خود از شهرهای مختلف به این بازار می‌آیند تا به هر دلیلی که قصد خرید دارند، چه برای جهیزیه یا تغییر دکوراسیون یا لوازم مورد نیاز ادارات، کمترین قیمت را بپردازند.

اگر شما هم برای بازدید از بازار مبل یافت آباد به تهران سفر می‌کنید می‌توانید با رزرو هتل از طریق سفرانه، نزدیک‌ترین اماکن اقامتی را با بیشترین تخفیف رزرو نمایید.

بازار تجریش

تمام بازارهای تهران در مناطق مرکزی و جنوبی شهر قرار نگرفته‌اند. اگر قصد دارید تمامی بازارهای تهران را ببینید سری هم به بازار تجریش بزنید.

تجریش که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های تهران است، به دلیل وجود امامزاده صالح و بازار تاریخی تجریش در آن، همواره شاهد حضور تعداد بسیاری از اهالی تهران و نیز گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی در خود بوده است.

در بازار تجریش می‌توان انواع صنایع دستی، پوشاک، خواراکی‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار، تنقلات، ادویه‌ها، ترشی‌ها و شیرینی‌ها را پیدا کرد. پس از گشت و گذاری هر چند کوتاه در این بازار محال است که دست خالی به خانه بازگردید.

بازار عبدل آباد

تا اینجا دیدیم که هر کدام از این بازارها در ارائه یک محصول تخصص داشته‌اند. حالا نوبت بازار پارچه است. عبدل آباد از مناطق قدیمی و جنوبی تهران است. قدمت این محله به بیش از ۷۰ سال رسیده و به داشتن بافت فرسوده و قدیمی شهری معروف است.

شاید در میان هتل های تهران گزینه‌های متعددی برای اقامت در نزدیکی این بازار وجود نداشته باشد. به همین دلیل یا باید سراغ مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها بروید و یا مسافت طولانی و ترافیک وحشتناک مسیر را برای رفت و آمد به جان بخرید.

یافته‌ها نشان می‌دهد قیمت فروش پارچه و لباس در این بازار چندان هم کمتر از قیمت بازارهای دیگر نیست و شاید حتی بیشتر هم باشد. پس قبل از اقدام به خرید نهایی از این بازار خوب تحقیق کنید.

در این مطلب به طور مختصر به معرفی چند نمونه از مهم‌ترین بازارهای تهران که هر کدام بورس خرید گونه‌ای از محصولات هستند پرداختیم. اگر شما هم تجربه خرید از این بازارها را دارید در بخش نظرات انتهای صفحه آن را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید