مرگ زن معتاد، همسرکشی یا حادثه؟!

مرگ زن معتاد، همسرکشی یا حادثه؟!

شب حادثه من و همسرم و پسر و دخترش در یک اتاق ۱۵ متری خوابیدیم و صبح هم من بعد از دخترش از خواب پریدم و دیدم مریم نفس نمی‌کشد.

کد خبر : ۱۰۳۵۵۸
بازدید : ۵۱۰۰

مرد میانسالی که به اتهام قتل همسر معتادش بازداشت است، در حالی بزودی محاکمه خواهد شد که با گذشت ۱۰ ماه از این ماجرا همچنان منکر قتل است.

اواخر اردیبهشت امسال دختر جوانی با اورژانس تماس گرفت و از بدحالی مادرش خبر داد. وقتی امدادگران به محل حادثه در شهرک ولیعصر تهران رفتند، پس از معاینه زن جوان به نام مریم اعلام کردند که او ساعاتی پیش فوت کرده است.

از آنجا که کارشناسان اورژانس مرگ این زن ۴۷ ساله را مشکوک دانستند، پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند. به این ترتیب ساعتی بعد مأموران کلانتری پس از مراجعه به خانه مریم و بررسی ماجرا، قاضی ویژه قتل را در جریان قرار دادند.

دختر ۱۸ ساله در تشریح ماجرا به مأموران گفت: مادرم مدت زیادی بود که قرص‌های مخدر مصرف می‌کرد و شب گذشته هم تعداد زیادی قرص مصرف کرد و پس از آن همه خوابیدیم، اما وقتی صبح از خواب بیدار شدیم متوجه شدم مادرم نفس نمی‌کشد. فکر می‌کنم او به خاطر مصرف زیاد قرص‌های مخدر فوت کرده است.

در ادامه و با دستور قضایی جسد مریم به پزشکی قانونی منتقل شد و این سازمان در گزارشی اعلام کرد که علت مرگ مریم فشار شدید به عناصر حیاتی گردن و خفگی بوده است؛ بنابراین با این احتمال که وی به قتل رسیده است، مأموران سراغ شوهر وی رفته و به عنوان نخستین مظنون او را بازداشت کردند.

اکبر در بازجویی‌های اولیه منکر اتهام قتل شد و گفت: من و مریم ۳ سال پیش با هم ازدواج کردیم و هر دو هم معتاد بودیم، اما من ۶ ماه است که پاک شده‌ام و قصد داشتم تا او را هم ترک بدهم، اما مریم در مقابل این تصمیمم مقاومت می‌کرد و حاضر به ترک مواد نبود.

او هر روز بعد از مصرف مواد مخدر حدود ۲۰ عدد قرص روانگردان هم مصرف می‌کرد. آن شب هم پس از مصرف قرص‌ها حالش بد شد.

سعی کردم به او آبلیمو بدهم تا شاید حالش بهتر شود، اما رفتارش قابل کنترل نبود و مدام سرش را به دیوار می‌کوبید و می‌گفت دست از سرم بردارید ما هم دیگر طرفش نرفتیم تا خوابید، اما صبح با صدای فریاد‌های دخترش بیدار شدم و فهمیدم مریم مرده است.

درادامه تحقیقات مأموران احتمال دادند که همسر دوم و دختر مریم با همدستی یکدیگر مریم را به قتل رسانده باشند به همین خاطر تلفن همراه هر دو نفر مورد رصد قرار گرفت، اما پس از بررسی‌های فراوان این فرضیه رد و موضوع دخالت دختر جوان در این پرونده منتفی شد.

پس از آن اکبر که در بازداشت بود، دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: من هیچ نقشی در قتل همسرم نداشتم. او مشکل اعصاب و روان داشت و معلوم نیست که چه بلایی سرش آمده، اما من به اتهام قتل دستگیر شده‌ام. شب حادثه من و همسرم و پسر و دخترش در یک اتاق ۱۵ متری خوابیدیم و صبح هم من بعد از دخترش از خواب پریدم و دیدم مریم نفس نمی‌کشد.

در حالی که همسر مقتول در همه مراحل بازجویی منکر اتهام قتل شده، اما گزارش پزشکی قانونی و تحقیقات مأموران موجب شده تا کیفرخواست اکبر به اتهام قتل عمد همسرش صادر و بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید