اعلام اسامی اولین نامزدهای جشنواره‌ی فجر

اسامی نامزدهای بخش تبلیغات سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

کد خبر : ۱۰۳۵۶
بازدید : ۱۷۹۵
اسامی نامزدهای بخش تبلیغات سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، هیات داوران بخش تبلیغات سینما (عکس، پوستر، آنونس) متشکل از غوغا بیات و مصطفی خرقه پوش، علی وزیریان، بهرام عظیمی و رضا حداد اسامی نامزدهای این بخش را به شرح زیر اعلام کردند.

نامزدهای بهترین عکس:

1- «جلال حمیدی» برای فیلم «ارغوان»،‌ 2- «محمد بدرلو» برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»، 3- «حبیب مجیدی» برای فیلم «بهمن»، 4- «احمدرضا شجاعی» برای فیلم «یحیی سکوت نکرد»، 5- «امید صالحی» و «مهدی دلخواسته» برای فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه»

نامزدهای بهترین پوستر:

1-«علی باقری» برای فیلم «من می‌خوام شاه بشم»، 2-«طه ذاکر» برای فیلم «خواب تلخ»، 3-«بهزاد خورشیدی» برای فیلم «کپی برابر اصل»

نامزدهای بهترین آنونس و تیزر:

1-«مسعود فرجام» برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»، 2-«آرش معیریان» برای فیلم «محمد رسول الله»، 3-«بهروز داوودی» برای فیلم «احتمال باران اسیدی»، 4-«معین کریم الدینی» برای فیلم «آتلان»، 5-«محسن امیر یوسفی» برای فیلم «خواب تلخ»

با اعلام نامزدهای بخش اقلام تبلیغی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، اولین تخلف آیین نامه‌ای این دوره انجام شد.

در بین نامزدهای بخش پوستر نام مستند «من می‌خوام شاه بشم» به چشم می‌خورد و طبق آیین‌نامه این بخش، تنها آثار سینمایی اکران شده می‌توانستند متقاضی حضور باشند و نامی از فیلم مستند به چشم نمی‌خورد.

در شرایط عمومی شرکت در مسابقه اقلام تبلیغی جشنواره که اول دی‌ماه منتشر شد، آمده است: پدیدآورندگان آثار مواد تبلیغی فیلم های سینمایی ایرانی می توانند با تکمیل فرم و ارائه مستندات مورد نیاز به دبیرخانه بخش مواد تبلیغی، متقاضی شرکت در مسابقه باشند.

در بند دیگری هم اشاره شده است: تمام فیلم های بلند سینمایی ایرانی که از تاریخ ٢٢ بهمن ٩٣ تا ۱۰ دی ماه امسال در داخل کشور به نمایش عمومی درآمده باشند، می توانند در مسابقه شرکت کنند.

با انتشار این فراخوان قطعا متقاضیان، پوسترهای سینمایی‌شان را در جشنواره شرکت دادند و اگر عنوان مستند هم در کنار فیلم‌های سینمایی قید می شد قطعا آثار مستندشان را نیز شرکت می دادند.

ضمن آنکه اگر معیار اکران در گروه هنر و تجربه بوده است پوسترهای فیلم‌های کوتاه اکران شده در این گروه هم می‌توانستند مورد ارزیابی قرار گیرند.

البته یک بند هم با عنوان «تفسیر مقررات، رفع ابهامات و اخذ تصمیم نهایی در خصوص موضوعات پیش‌بینی نشده به عهده‌ دبیر جشنواره و دبیر این بخش می‌باشد» در فراخوان گنجانده شده که احتمالا مدیران جشنواره برای توجیه کارشان به آن استناد کنند.

در بین نامزدهای بخش تیزر و آنونس هم نام مستند «آتلان» به چشم می‌خورد که این فیلم هم شامل موارد اشاره شده می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید