اسموتی سیر؛ بهترین نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن!

اسموتی سیر؛ بهترین نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن!

نوشیدنی (اسموتی) سیر یکی از بهترین ترکیب‌های ممکن با هدف تقویت سیستم ایمنی به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود.

کد خبر : ۱۰۳۶۲۴
بازدید : ۵۲۷۳

نوشیدنی (اسموتی) سیر یکی از بهترین ترکیب‌های ممکن با هدف تقویت سیستم ایمنی به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود.

نوشیدنی سیر! شاید این ترکیب مقداری عجیب باشد، اما باید بگوئیم نوشیدنی (اسموتی) سیر یکی از بهترین ترکیب‌های ممکن با هدف تقویت سیستم ایمنی به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توان طعم سیر را در این اسموتی پوشش داد؟ یکی از راه حل‌های این مسئله استفاده از دستگاه مخلوط کن و دیگری افزودنی‌های همراه است که بتوانند طعم و تا حدودی بوی سیر را از کاهش دهد.

چرا سیر؟

زمانی که سیر تازه را خرد می‌کنیم و آن را در معرض هوای آزاد قرار می‌دهیم، اتفاقی باور نکردنی رخ می‌دهد. ترکیب شیمیایی آن یعنی آلین به ماده‌ای به نام آلیسین، همان ماده شیمیایی مسئول بوی تند سیر تبدیل می‌شود.

تحقیقات مختلف آلیسین موجود در سیر خام و تازه را با خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و همچنین ضد التهابی مرتبط دانسته اند. به نظر می‌رسد که این ترکیب در عین حال با فواید سلامتی بسیار گسترده تری نیز در ارتباط باشد.

چرا می‌توانیم از زنجبیل نیز استفاده کنیم؟

افزودن زنجبیل به این اسموتی اختیاری است. با این حال، از آن جایی که زنجبیل یکی از طعم‌های مورد علاقه اکثر افراد است و مطالعات معتبری هم فواید سلامتی آن را تایید می‌کنند، بهتر است تا جای امکان این ترکیب شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید.

دستورالعمل تهیه اسموتی سیر با قابلیت تقویت سیستم ایمنی بدن

- ۲-۳ حبه کوچک سیر تازه
- ۱ برش ریشه زنجبیل تازه (اختیاری)
- ۲ فنجان میوه یخ زده
- بخشی از یک موز (اختیاری)
- چند تکه یخ (اختیاری)
- نیمی از یک فنجان شیر (می توان از جایگزین‌های شیر معمولی مثل شیر بادام نیز استفاده کرد)
- نیمی از یک فنجان آب
- شیرین کننده بنابر سلیقه افراد (اختیاری)
- مقدار کمی دارچین، زردچوبه و یا جوز هندی (این مقدار با توجه به سلیقه و نوع طعم مورد علاقه افراد، متفاوت است)

۲ تا ۳ حبه سیر تازه را خرد کنید تا خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی آلیسین را فعال کنید. تکه‌ها را در مخلوط کن بریزید تا زمانی که بقیه مواد را آماده کنید.

در ادامه یک برش ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و به مخلوط کن اضافه کنید. (اختیاری)

در مرحله بعدی میوه‌های یخ زده را به مخلوط کن اضافه کنید. می‌توانید ترکیبی از توت فرنگی، تمشک، هلو و یا گیلاس استفاده کنید. حتی سبزی‌های تازه مانند کلم پیچ و اسفناج نیز قابلیت مصرف دارند.

نصف موز را در مخلوط کن بریزید. هرچند این مرحله اختیاری است، زیرا همه افراد طرفدار طعم موز نیستند، اما به ایجاد اسموتی با بافت خامه‌ای کمک می‌کند.

اگر به اسموتی‌های حجیم‌تر علاقه‌مند هستید، می‌توانید چند تکه یخ هم اضافه کنید.

مایعات را به مابقی مواد جامد داخل مخلوط کن اضافه کنید. معمولا از ترکیب آب و شیر بادام وانیلی استفاده می‌شود

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید