رکورد خاص برای «حامد لک»

رکورد خاص برای «حامد لک»

حامد لک مقابل آلومینیوم اراک به رکورد ۱۰۳ کلین‌شیت در لیگ برتر رسید.

کد خبر : ۱۰۳۶۶۴
بازدید : ۷۲۱۳

دروازه پرسپولیس در این سال‌های قهرمانی همواره امن‌ترین منطقه برای این تیم بوده است. حتی امنیت دروازه را می‌توان یکی از دلایل اصلی ۵قهرمانی متوالی قرمز‌ها دانست.

این روزها، اما این امنیت کمی خدشه‌دار شده است. پاسخ این سوال که وضعیت تیم پرسپولیس به ناامن‌شدن دروازه رسید و یا برعکس سوالی است که شاید جوابی نتوان برای آن پیدا کرد. آن چیزی که مشخص است، اما این است که حامد لک هم روز‌های خوبی را نمی‌گذراند. دروازه‌بانی که فصل گذشته خیال همه را بابت جانشین علیرضا بیرانوند راحت کرده بود این فصل روندی سینوسی دارد.

یک رکورد شاید بتواند حال او را این روز‌ها خوب کند و اعتماد به نفس گذشته را برگرداند. حامد لک بعد از کلین‌شیت مقابل آلومینیوم اراک به رده دوم بیشترین کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر رسید. او برای صد و سومین بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا بعد از مهدی رحمتی و البته با فاصله زیاد نسبت به او در رده دوم قرار بگیرد.

رحمتی با ۱۹۱ کلین‌شیت رکوردی حسرت‌انگیز برای دروازه‌بانان لیگ را به نام خودش ثبت کرده است. البته نمی‌توان گفت این رکورد برای حامد لک دست‌نیافتنی است، اما فاصله زیادی برای رسیدن به آن دارد. حامد لک در حال‌حاضر تنها دروازه‌بان شاغل است که توانسته کلین‌شیت‌هایش را سه رقمی کند.

در رتبه بعد از او رحمان احمدی با ۱۰۲ کلین‌شیت قراردارد که او هم مانند مهدی رحمتی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

در صف سه‌تایی‌ها

شهاب گردان و علیرضا بیرانوند هم دو دروازه‌بانی هستند که شانس حضور در جمع صدتایی‌ها را بیش از بقیه دارند. شهاب گردان با ۹۷ کلین‌شیت احتمالا همین فصل این رکورد را به دست خواهد آورد. دروازه‌بان فعلی فولاد خوزستان در ۳۷ سالگی شاید فرصت چندانی برای بهبود رکوردش را نداشته باشد، اما حضور در باشگاه سه رقمی‌ها می‌تواند نام او در این لیست ثبت کند.

علیرضا بیرانوند هم با ۸۶ کلین‌شیت در صورت بازگشت به لیگ برتر یکی از کاندیدا‌های حضور در این لیست و حتی شاید قرار گرفتن در یکی از رتبه‌های برتر باشد.

حضور حامد لک در این لیست می‌تواند در این روز‌های نامطمئن مهر تاییدی بر توانایی‌های دروازه‌بانی‌اش باشد. توانایی‌هایی که فصل گذشته آن را به خوبی نشان داده و این فصل هم می‌تواند با بازیابی شرایط روحی و روانی و اعتماد به نفس از دست رفته آن را به نمایش بگذارد.

البته از شرایط پرسپولیس و تغییرات متعدد در خط دفاع و مشکلات میانه زمین این تیم در تعداد گل‌های خورده پرسپولیس نباید گذشت. همانطور که در کلین‌شیت‌های حامد لک هم قطعا ردپایی از یک خط دفاع مطمئن و مدافعانی قابل اطمیمنان دیده می‌شود.

منبع: فوتبال ۳۶۰

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید