طرز تهیه جغور بغور؛ خوراک اصیل زنجانی

طرز تهیه جغور بغور؛ خوراک اصیل زنجانی

جغور بغور در کنار سیب زمینی سرخ شده خوش طعم‌تر می‌شود. دو سیب زمینی متوسط را به صورت حبه‌ای خرد کرده و سرخ کنید. این غذای لذیذ را با سبزی و دوغ محلی و پیاز خام سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

کد خبر : ۱۰۳۶۸۷
بازدید : ۹۵۰۴

تهیه و صرف کردن برخی از غذا‌ها در فصل زمستان بیشتر توصیه شده است.

جغور بغور یکی از آن خوراک‌هایی است که تهیه آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما انرژی و طعم خوبی که این غذا با خود به همراه دارد باعث می‌شود کانون خانواده‌تان گرم‌تر از قبل شود.

مواد لازم برای خوراک جغور بغور

قلوه گوسفند: ۱ عدد
دل گوسفند:۱ عدد
جگر گوسفند:۱ عدد
جگر سفید:۱ عدد
پیاز:۴ عدد
رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری
کره:۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه:مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا دل گوسفند را از وسط نصف کنید و لخته‌های سیاه داخل حفره‌های آن را بیرون بیاورید. قلوه‌ها را هم همین طور از وسط نصف کنید و رگ‌های سفید رنگ آن را جدا کنید. همچنین لایه نازکی از روی جگر گوسفند بردارید.

جگر سفید را خرد کنید و جداگانه با یک لیوان آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید و بپزد تا آب آن تمام شود. سپس تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و کره را داخلش بریزید تا داغ شود. پیاز‌های خرد شده را داخل کره بریزید و تفت دهید تا پیاز‌ها سبک شوند.

بعد به پیازها، دل، جگر سیاه، قلوه و جگر سفید پخته شده را اضافه کنید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب جوش و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و داخل دل و جگر تفت داده شده بریزید. حرارت را کم کنید و در تابه را ببندید تا خوراک یواش یواش جا بیفتد و آبش کاملا کشیده شود.

این خوراک در کنار سیب زمینی سرخ شده خوش طعم‌تر می‌شود. دو سیب زمینی متوسط را به صورت حبه‌ای خرد کرده و سرخ کنید. این غذای لذیذ را با سبزی و دوغ محلی و پیاز خام سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید