مهدوی‌کیا آمد، دایی و کریمی کجا هستند؟

مهدوی‌کیا آمد، دایی و کریمی کجا هستند؟

با این حال، چهره‌های دیگری هم هستند که فوتبال ملی ایران نیازمند حضور آنهاست و بی‌تردید یکی از این افراد، علی دایی است. مردی که او را «شناسنامه فوتبال ایران» می‌نامند.

کد خبر : ۱۰۳۸۸۹
بازدید : ۶۹۹۵

حامد جیرودی | فوتبال ایران، مدتی است که روز‌های تغییر و تصمیم‌گیری را پشت‌سر می‌گذارد. تغییراتی که مهم‌ترین آن، عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال بود و هیأت رئیسه فدراسیون پس از نارضایتی بسیاری از اهالی فوتبال، به این نتیجه رسید که باید با او اتمام همکاری کند و مسیر تازه‌ای را در پیش گیرد.

نکته‌ای که پس از آن به عنوان علامت سؤال در ذهن علاقه‌مندان شکل گرفت، این بود که باید چه کار کرد و با چه افرادی کار را پیش برد؟ با برکناری عزیزی خادم، میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شده تا او در مدت حدود ۳ ماه مانده تا برگزاری مجمع، فوتبال را اداره کند.

کسی که اگر چه درباره قانونی بودن حضور او در این سمت، ابهاماتی به وجود آمد، اما چهره‌ای بیگانه با مدیریت فوتبال نیست. اما افراد و جایگاه‌های دیگری نیز هستند که نسبت به آن‌ها دغدغه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این جایگاه‌ها، مسئولیت سرمربیگری تیم امید بود که در اختیار مهدی مهدوی‌کیا بود.

چهره نام‌آشنای فوتبال ایران که وضعیت تمدید قراردادش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما هیأت رئیسه در اقدامی درست به این نتیجه رسید که کارش را با موشک هامبورگ ادامه دهد تا امیدواری‌ها برای صعود ایران پس از حدود نیم قرن به المپیک ادامه داشته باشد.

اما یکی دیگر از تغییراتی که رخ داد، مربوط به پست سرپرستی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران بود. شأن مجتبی خورشیدی به عنوان یک شخصیت حقیقی و یک پیشکسوت فوتبال محترم، اما از ابتدا هم بسیاری از اهالی فوتبال و کارشناسان بر این باور بودند که سرپرستی تیم ملی، سمتی نیست که به خورشیدی سپرده شود و باید فردی نام‌آشناتر که سرد و گرم چشیده فوتبال است، در کنار ملی‌پوشان حضور داشته باشد.

مسئولیتی که حالا به حمید استیلی سپرده شده است. بازیکن سابق تیم ملی و زننده گل قرن به امریکا که می‌تواند تعامل خوبی با ملی‌پوشان که اکثرشان لژیونر و سرشناس هستند، داشته باشد. واقعیت این است که همیشه باید هر چیزی یا هر کسی سر جای درست خودش قرار داشته باشد.

مدیریت قبلی فدراسیون، اگر چه اشتباهات زیادی داشت، اما در انتخاب ۲ نفر کار درستی کرد. یکی درباره همکاری با مهدوی‌کیا و دیگری دعوت از کریم باقری برای حضور در تیم ملی. چهره‌ای که تقریباً همه اهالی فوتبال از حضور او در کنار دراگان اسکوچیچ استقبال کردند.

با این حال، چهره‌های دیگری هم هستند که فوتبال ملی ایران نیازمند حضور آنهاست و بی‌تردید یکی از این افراد، علی دایی است. مردی که او را «شناسنامه فوتبال ایران» می‌نامند.

دومین گلزن برتر فوتبال جهان که تا چند وقت پیش در صدر این فهرست قرار داشت، اما حالا جای خود را به یک فوق ستاره به نام کریستیانو رونالدو داده است. با این حال دایی به عنوان مرد مورد وثوق فیفا، مدت‌هاست به دلایل مختلف از فوتبال دور است و این یعنی کفران نعمت. اینکه چرا از بزرگانی مانند دایی و علی کریمی که فخر فوتبال آسیا و جهان هستند، به درستی در فوتبال ایران استفاده نمی‌شود، سؤالی است که بی‌پاسخ مانده.

حالا صندلی‌های بازی افتتاحیه جام جهانی برای دایی و مهدوی کیا در قطر رزرو شده، اما ما در استفاده از این نعمت‌ها یا بی‌بهره‌ایم یا برای استفاده از آنها، اما و اگر می‌گذاریم. فوتبال ایران باید به سمت بزرگانش دست دراز کند و از آن‌ها کمک بخواهد. این تنها راه رسیدن به موفقیت است.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید