کدام سریال‌ها در رمضان ۱۴۰۱ پخش می‌شوند؟!

کدام سریال‌ها در رمضان ۱۴۰۱ پخش می‌شوند؟!

مجموعه‌های «خوشنام»، «از سرنوشت ۴»، «نجلا ۲» و «مسافران شهر» از شبکه یک، ۲، ۳ و ۵ پخش خواهند شد

کد خبر : ۱۰۴۰۵۵
بازدید : ۷۷۰۷

مائده کاشیان | شبکه‌های مختلف تلویزیون پس از پایان تعطیلات نوروز همزمان با آغاز ماه رمضان، سریال‌های جدید ویژه این مناسبت را پخش خواهند کرد.

به استثنای شبکه سه که از نوروز تا پایان ماه رمضان مجموعه «نجلا ۲» را روی آنتن دارد، شبکه یک، دو، سه و پنج پخش سریال جدیدی را آغاز خواهند کرد. به این ترتیب ماه رمضان ۱۴۰۱ شاهد پخش مجموعه کمدی «خوشنام»، «نجلا ۲»، «مسافران شهر» و احتمالا «از سرنوشت ۴» خواهیم بود.

خوشنام: شبکه یک که کمدی «زیرخاکی ۳» را ویژه پخش در نوروز ۱۴۰۱ تدارک دیده، ماه رمضان هم سریال «خوشنام» را با فضای کمدی روی آنتن خواهد برد. این مجموعه پس از «زوج یا فرد» و «بوتیمار» سومین ساخته علیرضا نجف‌زاده است.

با توجه به این که دو سریال قبلی این کارگردان مجموعه‌های پرمخاطبی نبودند، پیش‌بینی درباره موفقیت «خوشنام» کار ساده‌ای نیست، اما حضور چهره‌هایی مانند هومن حاجی عبداللهی و عباس جمشیدی‌فر در نقش شخصیت‌های اصلی سریال شانس دیده شدن آن را بالا می‌برد.

کمدین‌های محبوب دیگری مانند حمید لولایی، امیر کربلایی‌زاده و شهره لرستانی نیز در «خوشنام» بازی کرده‌اند. فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، محمدرضا داوودنژاد، نیلوفر رجایی‌فر، رضا فیاضی و شیوا خنیاگر از دیگر بازیگرانی هستند که جلوی دوربین این مجموعه رفته‌اند. محسن کیایی نگارش طرح اولیه و فیلم نامه ابتدایی «خوشنام» را برعهده داشته است.

از سرنوشت ۴: فصل چهارم سریال «از سرنوشت» ساخته محمدرضا خردمندان گزینه جدی شبکه دو برای پخش در ماه رمضان است. این سریال قصه زندگی دو دوست را که در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست نگهداری می‌شدند، از کودکی تا نوجوانی و جوانی روایت می‌کند.

فصل اول و دوم «از سرنوشت» سال ۹۸ پخش شد و فصل سوم آن نیز سال ۹۹ روی آنتن رفت. «از سرنوشت ۳» مربوط به دوره جوانی «هاشم» و «سهراب»، ازدواج آن‌ها و ماجرای پیدا شدن خانواده «سهراب» بود.

«از سرنوشت ۳» چندان در جذب مخاطب موفق نبود و قصه نیز در این فصل به سرانجام رسید، بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسید که سریال در فصل چهارم ادامه پیدا کند، اما فصل جدید آن اواخر سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و تصویربرداری سریال به تازگی به پایان رسیده است.

کیسان دیباج و دارا حیایی به عنوان بازیگران اصلی «از سرنوشت»، در فصل چهارم نیز حضور دارند. فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مجید واشقانی و لیلا بلوکات بازیگران فصل‌های قبلی هستند که در فصل ۴ نیز بازی کرده‌اند. رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی و سولماز غنی از بازیگران جدید این فصل هستند.

نجلا ۲: نام سریال «نجلا ۲» کاری از خیرا... تقیانی‌پور به عنوان سریال نوروزی شبکه سه اعلام شد، اما این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شده و پخش آن تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت. قصه این مجموعه در زمان آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد و به بازگشت شخصیت‌های قصه از کربلا می‌پردازد.

با توجه به قصه و فضای «نجلا ۲»، این سریال مناسب پخش در عید نوروز نیست، اما به دلیل طرح مفاهیم مذهبی و معنوی در قصه، این مجموعه با حال و هوای ماه رمضان بی‌ارتباط نیست. «نجلا» در فصل اول توانست مورد استقبال تعدادی از مخاطبان قرار بگیرد و ممکن است به پشتوانه فصل اول، فصل جدید سریال نیز بتواند دیده شود و از رقابت با دیگر سریال‌ها عقب نماند.

باید تا پخش این مجموعه صبر کرد و دید تغییر بازیگر اصلی سریال و بازی محیا دهقانی چه تاثیری بر نقش «نجلا» داشته است. حسام منظور، آزیتا حاجیان، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی و سوگل طهماسبی دیگر بازیگران «نجلا ۲» هستند.

مسافران شهر: شبکه پنج سریالی به نام «مسافران شهر» را به کارگردانی سیروس حسن‌پور ویژه پخش در ماه رمضان جلوی دوربین برده است. بخشی از قصه این مجموعه در فاصله زمانی ماه رمضان تا عید فطر می‌گذرد. سریال «مسافران شهر» از لحاظ محتوایی نیز با ماه رمضان ارتباط دارد و در آن به موضوعات مذهبی پرداخته شده است.

حمیدرضا محمدی که با سریال تلویزیونی «سرجوخه» و فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» شناخته می‌شود، در این مجموعه رمضانی ایفای نقش کرده و شهرام قائدی، ویدا جوان، آشا محرابی، حبیب دهقان‌نسب، شهرزاد کمال‌زاده، اسماعیل محرابی، نیلوفر شهیدی و نسرین بابایی دیگر بازیگران سریال هستند.

شبکه پنج در سال‌های اخیر، با سریال‌هایی که تولید کرده، توفیق ویژه‌ای در جذب مخاطب نداشته، بنابراین بعید است «مسافران شهر» بتواند مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار بگیرد و صدرنشین سریال‌های رمضانی شود.

منبع: روزنامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید