چهره‌های جنجالی دنیای هنر در سال ۱۴۰۰

چهره‌های جنجالی دنیای هنر در سال ۱۴۰۰

افغانستانی بودن فرشته حسینی موجب شد این ازدواج با واکنش‌هایی متفاوت همراه شود. نوید محمدزاده و فرشته حسینی در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز در کنار یکدیگر دیده شدند و حضورشان جلب توجه بسیار کرد.

کد خبر : ۱۰۴۲۰۱
بازدید : ۵۸۵۳

از جمله هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ به واسطه آن‌چه خارج از پهنه هنر انجام دادند و نه به خاطر عملکردشان در عرصه هنر که به دلیل حاشیه‌های تولیدشده با کلام و کارهایشان دیده شدند می‌توان به رامبد جوان، بهاره رهنما، نوید محمدزاده، سحر قریشی، پرستو صالحی و مهراد جم اشاره کرد.

در ادامه نگاهی کرده‌ایم به دلایل این دیده شدن که شامل اظهارنظر‌هایی عجیب از جمله «اگر پول ندارید، رژیم بگیرید» و «اگر مثل من آسایش ندارید، بی‌عرضه‌اید»، ازدواج با بازیگری از کشور همسایه، مهاجرت‌هایی که هنوز در جریانند و نقطه پایانی برای‌شان گذاشته نشده است و مهاجرتی که به پشیمانی و بازگشت به ایران ختم شد، بود.

رامبد جوان و توصیه عجیبش: اگر پول خرید ندارید، رژیم بگیرید

رامبد جوان که هر از گاهی به واسطه تاکیدش بر خوب بودن حالمان در «خندوانه» با انتقاداتی در فضای مجازی مواجه می‌شود، آذر ۱۴۰۰ چیزی گفت که بیش از همه تعجب‌برانگیز بود؛ او در اینستاگرامش ویدیویی تبلیغاتی منتشر و در آن به گرانی‌های اخیر اشاره کرد، اشاره‌ای که اگرچه در لحظه نخست ظَنِ همدلی با مردمِ تحت فشار را برانگیخت، اما چند ثانیه بعد با اضافه شدن جمله «با توجه به افزایش هزینه‌ها، رژیم غذایی بگیرید!» به آن، گمانِ پیشین را نقش بر آب کرد.

این ویدئو که چنین آغاز می‌شد «یک آدامس خریده‌ام ۲۰ هزار تومان، پیش خودم گفتم این آدامس را چه کار کنم؟ آدامس را بندازم دور؟ نه. این را می‌جوم می‌گذارم در یخچال، دوباره از آن استفاده می‌کنم بعد می‌اندازم دور، این‌گونه هزینه‌ها را کمی کنترل می‌کنم.»

و در لحظه نخست موجب می‌شد گمان کنیم نشانی از اعتراض این هنرمند به تورم موجود و تبعات آن است با پایانی که ۱۸۰ درجه با شروع متفاوت بود، در فضای مجازی با انتقاداتی گسترده مواجه شد.

بهاره رهنما: اگر مثل من آسایش ندارید، بی‌عرضه‌اید

آبان ۱۴۰۰ بود که بهاره رهنما از روی عرشه یک کشتی تفریحی در ترکیه، بیانیه‌ای صادر کرد که خبرساز شد.

او که صحبت‌هایش را با مقایسه مردم ایران و چین آغاز کرد: «راز موفقیت چینی‌ها در تمام جهان این است که مردمی بسیار متحد دارند. برخلاف مردم ایران که وقتی همدیگر را می‌بینند، از هم فرار می‌کنند. نباید این‌طور باشد. باید همیار هم باشیم. باید آن حس هموطن بودن در ما زنده شود.» در ادامه چیزی گفت که برای کاربران فضای مجازی، تعحب‌برانگیز، دردناک و عصبانی‌کننده بود.

رهنما ادامه داد: «من این همه سال کار کردم، خیلی عادی است که بتوانم در این سن، آسایش خاطر مالی داشته باشم و زندگی‌ام را راحت بگردانم. هر آدمی که نتواند بعد از ۳۰ سال کار کردن زندگی خوب داشته باشد و آسایش و آرامش برای خودش و خانواده‌اش فراهم کند، به نظرم بی‌دست و پاست. من سال‌ها زحمت کشیدم و کار کردم و طبیعتا الان هم چیزی که دارید می‌بینید، نتیجه زحمات من است.»

کاربران بسیاری با ارائه سند و مدرک از زندگی خود و مادران و پدران‌شان بر این نکته تاکید کردند که دستاورد سال‌ها زحمت کشیدن، الزاما آسایش و آرامش نیست و مواردی که می‌تواند این ادعا را نقض کند، بسیار است.

نوید محمدزاده و ازدواجی که خبرساز شد

۲۸ تیر ۱۴۰۰ بود که نوید محمدزاده عکسی از دست فرشته حسینی در دست خود در حالی  که حسینی حلقه ازدواج به انگشت داشت به اشتراک گذاشت. پستی که تا اولین روز مرداد، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار لایک خورد و ۵۵ هزار و ۶۷۰ کامنت گرفت.

افغانستانی بودن فرشته حسینی موجب شد این ازدواج با واکنش‌هایی متفاوت همراه شود. نوید محمدزاده و فرشته حسینی در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز در کنار یکدیگر دیده شدند و حضورشان جلب توجه بسیار کرد.

سحر قریشی و مهاجرت برای ازدواج

حسین فرحبخش، کارگردان و تهیه‌کننده سینما نخستین کسی بود که از علت مهاجرت سحر قریشی به ترکیه گفت. او بهمن امسال، در گفتگو با امیرعباس صباغ، در رادیو گفتگو اعلام کرد قریشی برای ازدواج به ترکیه رفته است.

او در این مورد گفت: «سحر قریشی دو سه ماه قبل به من گفته بود که می‌خواهد ازدواج کند و من گفتم این کار را انجام ندهد، اما این اعتقاد و سلیقه شخصی است و به خودش مربوط است. تا جایی که می‌دانم الان فقط برای ازدواج از ایران رفته و مهاجرتی در کار نیست.

او کشورش را دوست دارد و به ایران برخواهد گشت، اما اینکه آن‌جا چه اتفاقی خواهد افتاد الله اعلم! به او پیغام دادم و گفتم کشور، نظام و اعتقاداتش را فراموش نکند.» نشستن نام قریشی در کنار نام خواننده پرحاشیه موسیقی رپ که خود پیش از این نیز حواشی دامنه‌داری حول‌وحوش نامش در جریان بود، نام این بازیگر را در طول دو ماه گذشته بار دیگر در فضای مجازی بر سر زبان‌ها انداخت.

پرستو صالحی و مهاجرتی همراه با خانواده

مهر ۱۴۰۰ بود که پرستو صالحی، با انتشار ویدئویی از مهاجرت خود خبر داد. پرستو صالحی در این ویدئو گفت: «بله، من به همراه خانواده‌ام مهاجرت کردم. مدتی زیادی از این مهاجرت نمی‌گذرد و در این مدت به اندازه تمام عمرم گریه کردم. چون من هیچ وقت آدم رفتن نبودم و به آن فکر نکردم. هر وقت کسی می‌گفت چرا نمی‌روی در جواب می‌گفتم چرا من باید بروم؟!»

مهراد جم و رفت و برگشتی که بمب خبری شد

سابقه جنجال حول و حوش نام محسن سعیدی‌کیا با نام هنری مهراد جم، خواننده موسیقی پاپ به اسفند ۱۳۹۸ برمی‌گردد. هنگامی که در ویژه‌برنامه نوروز «فرمول یک» مهمان علی ضیاء شد و به اجرای زنده پرداخت و کیفیت اجرایش با اعتراضی گسترده مواجه شد.

آبان ۹۹ بود که خبر آمد مهراد جم به ترکیه مهاجرت کرده است. آن‌چه این مهاجرت را به شدت خبرساز کرد رونمایی از ارتباط جم با یکی از شاخ‌های فضای مجازی بود. آن‌ها با انتشار تصاویری از خود در اینستاگرام واکنش بسیاری از فعالان حوزه موسیقی و کاربران فضای مجازی را برانگیختند.

این، اما پایان ماجرا نبود. شهریور ۱۴۰۰ بود که در یک استوری، برخلاف آن پُست که خبر از آغاز رابطه می‌داد، پایان رابطه علنی شد و کمی بعد خبر آمد پس از پیگیری‌های تهیه‌کننده مهراد جم، هادی حسینی و علاقه این خواننده به بازگشت به ایران و فعالیت مجاز، او به ایران آمده است.

خبری که مهراد جم خود در موردش این‌گونه نوشت: «ارادت، تو این مدت خیلی سختی کشیدم ... برگشتم به عشق وطن، به عشق شما، پشت ما خدا بوده همیشه ... شکر خدا»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید