آنچه باید در مورد جراحی بوکال فت بدانید

آنچه باید در مورد جراحی بوکال فت بدانید

در این صورت اگر تصمیم به تخله چربی صورت بگیرد بهترین روش برای این‌کار تخلیه چربی با بوکال فت (Buccal Fat)  است.

کد خبر : ۱۰۴۲۲۶
بازدید : ۹۳۷۵

آیا می‌دانید عمل بوکال فت به چه نوع عملی گفته می‌شود؟ چربی‌های داخل دهان که به چربی بوکال معروف است، نوعی از چربی‌ بدن است که منجر به چاقی و پر شدن گوشه لپ‌ها می‌شود و لُپ‌ها را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهد. کسانی که دچار اضافه‌وزن و چاقی صورت هستند می‌توانند عمل برداشتن چربی صورت به روش بوکال فت را برای تخلیه چربی‌های اضافه تجربه کنند.

برخی از افراد به هر دلیلی ممکن است حجم زیادی از چربی گونه داشته باشند که همین امر باعث می‌شود تا فرد احساس کند صورتش خیلی گرد و پُرشده است و احساس چاقی کند. در این صورت اگر تصمیم به تخله چربی صورت بگیرد بهترین روش برای این‌کار تخلیه چربی با بوکال فت (Buccal Fat) است.

ازنظر كلاسیك جذاب‌ترین صورت‌ها، صورت‌هایی هستند که تقریباً شبیه به یك قلب و یا مثلث وارونه به نظر می‌رسند. به این شکل كه گونه‌ها در صورت‌های قلب و مثلث، بزرگ‌ترین قسمت صورت را تشکیل می‌دهند و سپس صورت به سمت پایین تا قسمت استخوان فك، لاغر می‌شود.

این‌گونه چهره‌ها امروزه بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرند. زمانی‌که فرد دارای چربی بوکال بیش‌ازحد است صورتش به شکل مثلث معکوس در می‌آید که در این‌گونه مواقع چهره بیمار در امتداد قسمت تحتانی در مقابل قسمت فوقانی، شکل پهن‌تری را به خود می‌گیرد.

این نوع عمل جراحی با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان و در سمت داخلی گونه‌ها، با از بین بردن بافت چربی بوکال انجام می‌شود. این جراحی بسیار آسان بوده و بخیه‌های مورد استفاده برای دوخت آن، معمولاً جذب پوست بدن می‌شوند و درنهایت خودشان جدا می‌گردند.

جراحی بوکال سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد بطوری‌که شما می‌توانید در همان روزی‌که جراحی انجام داده‌اید به خانه برگردبد و به کارهای روزمره خود برسید.

بوکال فت یا تخلیه چربی بوکال به چه کسانی توصیه می‌شود ؟

  • افرادی که وزن آن‌ها ثابت مانده است و هیچ‌گونه مریضی خاصی ندارند.
  • افرادی که دارای صورت گرد و گونه‌های تپل هستند.
  • افرادی که از هیچ‌گونه دخانیات و مواد مخدری مانند سیگار و قلیان استفاده نمی‌کنند.
  • میزان حجم چربی داخل دهانیبیش‌ازحد استاندارد باشد.
  • بازه سنی افراد متقاضی عمل جراحی باید بین 20 تا 60 سال باشد.
  • انتظارات آن‌ها از نتیجه عمل جراحی منطقی و معقول باشد.

نحوه انجام عمل بوکال فت

بوکال فت با ایجاد یک برش کوچک در قسمت داخلی دهان، جهت تخلیه چربی‌های گونه و لُپ به کمک لوله‌های کوچک و ظریفی که در دهان بیمار قرار می‌دهند، آغاز می‌شود. هدف کلی از انجام این عمل زیبایی، برداشتن بافت چربی‌های اضافی از داخل دهان، مشخص نمودن برجستگی بیشتر گونه‌ها و همچنین زاویه‌سازی بهتر فک است که با گود کردن لپ ایجاد می‌شود. بخیه‌های مورد استفاده در این جراحی، معمولاً به‌صورت جذبی هستند و نیازی به کشیدن آنها وجود ندارد. شما در همان روز پس از جراحی مرخص خواهید شد. چربی‌های بوکال معمولا در میان عضله بوکسیاناتور و مابقی عضلات سطحی صورت قرار می‌گیرد و میزان آن در اشخاص مختلف، متفاوت است. حتی دو گونه‌ی صورت هم ممکن است نسبت به یک‌دیگر، اختلاف سایز داشته باشند.

هزینه جراحی بوکال فت:

جراحی بوکال فت، مانند تمامی جراحی‌های زیبایی دیگر، دارای هزینه معینی نیست زیرا هزینه بوکال فت بستگی به کلینیک و پزشک انتخابی شما دارد. پزشکان باتجربه‌ای که مهارت بالاتری در انجام جراحی بوکال دارند قطعاً دستمزد بیشتری نیز دریافت می‌کنند. همچنین انتخاب نوع بیهوشی که بیهوشی کامل باشد یا موضعی، می‌تواند از عوامل مهم و تاثیرگذار بر هزینه بوکال فت باشد.

همین‌طور نیاز داشتن به عمل‌های ترکیبی دیگر همچون لیفت برای پیشگیری از افتادگی گونه و یا تزریق ژل ، جهت حجم دادن به گونه و دیگر عمل‌های زیبایی نیز موارد بعدی است که می‌تواند در هزینه عمل بوکال فت بسیار تأثیر داشته باشد.

دوره نقاهت بوکال فت چگونه است؟

پس از تخلیه چربی یا همان بوکال فت، معمولاً زندگی روزمره افراد تا چندین روز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. ورم، کبودی موضعی و ناراحتی پس از عمل طی یک یا دو هفته کاهش می‌یابد. اگرچه عارضه ورم ممکن است تا چهار ماه نیز ادامه داشته باشد که این امر به بدن و ویژگی‌های افراد بستگی دارد.

با توجه به اینکه این عمل، تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود فرد دوران نقاهت نسبتاً آرام و راحتی را پشت سر خواهد گذاشت. با این‌حال لازم است در طی این مدت نکات زیر را کاملاً رعایت نمایید تا بهبودی، سریع‌تر صورت گیرد:

  • به مدت چند روز نباید ناحیه جراحی‌شده را ماساژ داد.
  • مصرف به‌اندازه آب و مایعات طبیعی و همچنین غذاهای آبکی به بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.
  • افراد باید به مدت یک هفته از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های شدید اجتناب کنند، اگرچه فعالیت‌های سبک را می‌توان در حد تحمل انجام داد.
  • استفاده از گن مخصوص صورت فراموش نشود. معمولاً باید تا یک هفته پس از بوکال فت از این گن‌ها استفاده شود. وظیفه این گن‌ها کاهش تورم و فشار روی ناحیه عمل شده است.
  • برای کاهش ورم ناشی از بوکال فت، بهتر است هنگام خواب، بالش زیر سر بلند باشد. استفاده از دو بالش کافی است.
  • مصرف سیگار تا یک هفته ممنوع است.
  • بیمار باید مراقب بخیه‌ها و زخم‌ها باشد تا آن‌ها تحریک نشوند و دچار خونریزی نگردند.
  • تا یک هفته بعد از عمل بوکال فت، باید به تجویز پزشک از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده شود.
  • محل زخم و بخیه‌ها به‌هیچ‌ عنوان نباید توسط زبان لمس شوند.
  • چند روز قبل از عمل بوکال فت از مصرف داروهایی که حساسیت ایجاد می‌کنند خودداری شود.
  • پس از خوردن غذا و یا نوشیدنی حتماً دهان خود را با سرم‌های مخصوص شستشو دهید.

نتیجه نهایی عمل بوکال فت چه زمانی مشخص می‌شود؟

نتیجه نهایی عمل بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی بستگی به رژیم غذایی بیمار و ویژگی‌های بدنی و عوامل دیگر دارد. اما به‌طورکلی بعد از گذشت چندین ماه با کاهش ورم صورت نتیجه نهایی عمل، قابل مشاهده خواهد بود. البته این نکته را در نظر بگیرید که فاکتورهایی نظیر افزایش یا کاهش وزن، روند پیری و... وجود دارند که در نتیجه نهایی جراحی بوکال فت تاثیرگذار هستند.

آیا جراحی بوکال فت برگشت‌پذیر است؟

با توجه به آمارهای به‌دست‌ آمده از انجام این عمل، لازم است بگوییم که مقدار مصرف چربی در مدت‌زمان بعد از عمل، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و چربی گونه را افزایش دهد و در نتیجه موجب چاقی صورت گردد. اما آمارگرفته شده به مقدار بسیار زیادی نشان می‌دهد که تمامی افرادی که این عمل را انجام داده‌اند رضایت بالایی داشته‌اند و مقدار برگشت چربی در گونه بسیار پایین بوده است. پس دیگر نگران برگشت‌پذیری این عمل نباشید.

مزایای جراحی بوکال فت چیست؟

علاوه بر افرادی که این روزها تحت تأثیر مواردی چون مد و تغییر چهره تصمیم به انجام جراحی تخلیه چربی می‌گیرند، هدف سایر افراد از عمل جراحی بوکال کاملاً مشخص است که می‌توان در این مورد به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • برجسته‌تر کردن و مشخص کردن گونه‌ها
  • جوان‌سازی صورت و همین‌طور ایجاد تقویت در صورت و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس
  • بهبود یافتن خط‌های گونه و فک
  • کانتور صورت
  • جوان‌تر شدن چهره

عوارض عمل جراحی بوکال چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بوکال فت، جزو جراحی‌هایی محسوب می‌شود که کم‌ترین عوارض را دارد اما در برخی موارد ممکن است بیمار با مشکلاتی هم‌چون سفتی موقتی استخوان فک مواجه شود. در اینگونه مواقع بیمار احساس می‌کند فکش به‌سختی حرکت می‌کند و یا استخوان فک، بی‌حس می‌شود. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی، حتماً باید پزشک معالج‌تان را در جریان قرار گیردد. ممکن است بعد از عمل، محدودیت‌هایی را درحرکت سر و گردن احساس کنید اما نگران نباشید؛ زیرا در مدت کوتاهی این عارضه از بین می‌رود. اما اگر ادامه پیدا کرد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت کلینیک آذین م راجعه کنید و از راهنمایی‌های متخصصین این کلینیک بهرمند شوید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید