آیت‌الله علوی‌گرگانی درگذشت

آیت‌الله علوی‌گرگانی درگذشت

آیت‌الله علوی‌گرگانی دعوت حق را لبیک گفت.

کد خبر : ۱۰۴۲۶۷
بازدید : ۶۸۶۵

مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌الله علوی‌گرگانی به ملکوت اعلی پیوست. آیت‌الله علوی گرگانی به‌علت ایست قلبی در بیمارستان شهید بهشتی قم به ملکوت اعلا پیوستند.

دفتر آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به رحلت این مرجع تقلید اعلام کرد: ساعت ۱۵:۴۰ روز سه شنبه و بعد از روز‌ها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدّس سرّه الشریف) از حرکت بازایستاد و روح بلند و سرشار از عشق به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران‌ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیة الله الاعظم (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معظم‌له، متعاقباً اعلام خواهد گردید.

آیت الله العظمی علوی در خرداد ۱۳۱۸ ش (بیستم جمادی‌الثانی ۱۳۵۹ ق)، در نجف اشرف به دنیا آمد.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی رحلت آیت الله علوی‌گرگانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله آسید محمدعلی علوی‌گرگانی را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

رحلت عالم ربّانی آیت الله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی قم و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیت الله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض میکنم.

این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله.

از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۴ اسفند ۱۴۰۰

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید