ارتباط یارانه ۱۵۰ هزار تومانی با سهام عدالت!

ارتباط یارانه ۱۵۰ هزار تومانی با سهام عدالت!

ماجرا از این قرار است که از بین ۶۷ میلیون نفر که در هر ماه یارانه میعشتی دریافت می‌کنند، بسته عیدی ۱۵۰ هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا کرده که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند.

کد خبر : ۱۰۴۳۴۹
بازدید : ۴۹۴۹

بعد از واریز یارانه نوروزی ۱۵۰ هزار تومانی به گروه‌های هدف، برخی از عدم واریز آن برای تعدادی از اعضای خانوار و مبهم بودن جریان پرداخت خبر دادند، این در حالی است که پرداخت این مبلغ فقط برای یارانه بگیران معیشتی که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، انجام شده است.

در ۲۵ اسفندماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت رقم ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر نفر بین چهار دهک پایین و برخی گروه‌های هدف خبر داد که واریز برای حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار صورت گرفت. این پرداخت با دستور رئیس جمهوری در آستانه نوروز انجام شد.

اما بعد از واریز این یارانه نوروزی، برخی خانوار‌های یارانه‌بگیر در مورد مبلغ دریافتی معترض بوده و از اینکه چرا برای تمامی افراد خانوار مشمول دریافت نشده و یا اصلا دریافتی نداشته‌اند، گله کردند. در مواردی اعلام شد که مثلا در خانوار، دو نفر ۱۵۰ هزار تومان را دریافت کرده و برای تعداد دیگر پرداختی صورت نگرفته است.

این که جریان پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومانی و اختلاف در پرداخت‌ها چیست، از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و توضیحاتی ارائه شد.

ماجرا از این قرار است که از بین ۶۷ میلیون نفر که در هر ماه یارانه میعشتی دریافت می‌کنند، بسته عیدی ۱۵۰ هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا کرده که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، به عبارتی معیشتی بگیران به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ کسانی که سهام عدالت می‌گیرند و کسانی که این سهام را دریافت نمی‌کنند؛ در این بین گروه هدف افرادی هستند که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، ولی حتما در لیست یارانه معیشتی قرار دارند.

در این شرایط ممکن است در یک خانواده مثلا سرپرست خانوار به همراه دو نفر سهام عدالت دریافت کنند، اما سایر اعضا سهام عدالت نگیرند، از این رو در این خانواده، رقم ۱۵۰ هزار تومانی فقط برای کسانی که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، پرداخت شده است و اگر کسی در همان خانواده سهام عدالت می‌گیرد، مشمول پرداخت این عیدی نبوده و ۱۵۰ هزار تومان هم برای او واریز نشده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از ۶۷ میلیون نفر دریافت کننده یارانه معیشتی، ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سهام عدالت دریافت نمی‌کنند که در عیدی ۱۵۰ هزار تومانی مشمول بوده‌اند و برای آن‌ها واریز انجام شده است.

این در حالی است که طبق آخرین اعلام وزیر اقتصاد در پرداختی که اخیرا برای سهام عدالت صورت گرفت، حدود ۴۵ میلیون نفر دریافتی داشته اند.

ممکن است پیامک بانک نیامده باشد، چک کنید

این مساله نیز وجود دارد که برای برخی سرپرستان خانوار، از سوی بانک پیامک واریز ارسال نشده باشد که باید سرپرست خانوار آن را چک کرده و استعلام بگیرند که آیا واریز صورت گرفته است یا خیر.

سوال‌ها را در پورتال سازمان هدفمندی یارانه‌ها کامنت کنید

از سوی دیگر افرادی که در دریافت مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی مشمول می‌شوند، اما واریزی برای آن‌ها صورت نگرفته و یا هر مساله دیگری وجود دارد می‌تواند با مراجعه به پورتال سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سوالات خود را مطرح کرده و کامنت بگذارند که از سوی این سازمان بررسی و به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

لازم به یاد آوری است که در حال حاضر در بیستم هر ماه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار و برای حدود ۷۸ میلیون ایرانی یارانه نقدی پرداخت می‌شود که از سال ۱۳۸۹ و با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

همچنین در دهم هر ماه یارانه معیشتی برای حدود ۶۷ میلیون نفر از یارانه بگیران نقدی پرداخت می‌شود که مبلغ آن به تناسب اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان متغیر بوده و از آبان ماه ۱۳۹۸ و با افزایش قیمت بنزین واریز می‌شود.

یارانه ۱۵۰ هزار تومانی جدا از این دو پرداخت است و دولت در بهمن‌ماه نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رقم ۱۰۰ هزار تومانی برای حدود ۳۲ میلیون نفر در چهار دهک پایین پرداخت کرده بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید