قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول فروردین ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۴۲۱
بازدید : ۶۵۴۲

فرادید | نوسان طلا در کانال ۱۹۰۰ همچنان ادامه دارد. امروز اول فروردین ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۸۰ درصد به ۱۹۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی با افزایش تقاضای امن افزایش یافت، زیرا بحران اوکراین هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نداد، اگر چه این افزایش با طرح اقدامات تهاجمی فدرال رزرو آمریکا برای مبارزه با تورم محدود شد و بدون تغییر در پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود در هفته گذشته باقی ماند.

به گزارش فرادید؛ به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه اوضاع ژئوپلیتیکی در حال بهبود نیست، طلا می‌تواند به راحتی در هفته آینده دوباره به قیمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس دست پیدا کند، اما به گفته تحلیلگران، نوسانات قیمت همچنان دیده می‌شود.

پس از ثبت رکورد در هفته گذشته، طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد و روز جمعه توانست به کمتر از ۱۹۳۰ دلار در هر اونس تثبیت شود. معاملات آتی طلای Comex در آوریل با ۰.۸۰ درصد کاهش در روز به ۱۹۲۷.۷۰ دلار رسید.

با نگاهی به آینده، بازار همچنان با یک آخر هفته نامطمئن دیگر در جبهه ژئوپلیتیک روبرو است، و جنگ در اوکراین همچنان محرک اصلی کالا‌ها است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سیتی ایندکس گفت: امروز اندکی جریان‌های امن به سمت طلا می‌روند، زیرا اوکراین رسما ضرب‌الاجل روسیه را رد کرد. دو تن از سیاست‌گذاران فدرال رزرو اعلام کردند که بانک مرکزی باید گام‌های تهاجمی‌تری برای مبارزه با تورم و جلوگیری از افزایش بیشتر این فلز گرانبها بر دارد.

به نقل از رویترز، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که می‌خواهد نرخ بهره را در سال جاری به ۱.۷۵ تا ۲ درصد افزایش دهد و نرخ‌های بهره بالاتر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید