پیش‌بینی موج جدید کرونا در ایران

پیش‌بینی موج جدید کرونا در ایران

محمدی گفت: با توجه به موج سفر‌های پیش رو و شیوع امیکرون در سطح جامعه، نگرانی ما از بروز موج جدید امیکرون پس از تعطیلات نوروزی است.

کد خبر : ۱۰۴۴۴۲
بازدید : ۷۲۵۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معتقد است که بروز موج جدید کرونا پس از تعطیلات نوروزی با افزایش موج سفر‌ها محتمل است.

در دو سال اخیر افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی از مواقع با شروع تعطیلات بوده است. حالا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موج جدید کرونا را پس نوروز ۱۴۰۱ محتمل می‌داند. چرا که محدودیت‌های کرونا امسال برداشته شده است.

قباد محمدی با اشاره به پیش‌بینی افزایش موج سفر‌های نوروزی گفت: طی دوسال گذشته به دلیل شیوع کرونا سفر‌های نوروزی با محدودیت همراه بود، اما امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش سفر‌ها مواجه شویم.

وی افزود: در نوروز امسال محدودیت سفر تنها برای افرادی است که واکسن نزده و واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند که خودروی این افراد بصورت اتوماتیک‌وار جریمه می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به موج سفر‌های پیش رو و شیوع امیکرون در سطح جامعه، نگرانی ما از بروز موج جدید امیکرون پس از تعطیلات نوروزی است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروزی گفت: مردم باید بدانند کرونا هنوز هست و ما با شیوع امیکرون مواجه هستیم و نیاز است که در تعطیلات نوروز از استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی غافل نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نکته مهم دیگر بحث تکمیل واکسیناسیون است و از تمام افرادی که هنوز برای تزریق دوز دوم و یا سوم مراجعه نکرده‌اند در خواست داریم هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنند.

وی افزود: مراکز واکسیناسیون استان در ایام نوروز هم فعال هستند و از افراد که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند تقاضا داریم حتما جهت تکمیل واکسیناسیون مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه بروز موج جدید کرونا پس از ایام نوروز محتمل است، گفت: تنها امید ما این است که با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها در این ایام، شدت پیک جدید را کمتر کنیم. (ایسنا)

افزایش دو برابری بیماران کرونایی در خوزستان

این در حالی است که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش دو برابری بیماران شناسایی‌شده و سه برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به روز گذشته خبر داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعات مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان نسبت به روز گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید