۵ هدف مهم برای کمک به رشد فردی در سال جدید

۵ هدف مهم برای کمک به رشد فردی در سال جدید

دلیل شکست بسیاری از هدف‌های سال نوی ما اینست که منشا آن‌ها تمایل واقعی به رشد فردیِ خودمان نیست و بر اساس مقایسه است. در این مطلب ۵ هدف برگزیده برای ارتقاء رشد فردی را میخوانید.

کد خبر : ۱۰۴۴۹۸
بازدید : ۸۸۸۳

فرادید | بسیاری از ما با اهداف سال جدید رابطه‌ی عشق/نفرت داریم. هیچ زمانی از سال به اندازه‌ی فصل بهار و شروع سال جدید برای بالا بردن انگیزه مناسب نیست، مثلاً برای رفتن به باشگاه، روی آوردن به رژیم غذایی سالم‌تر یا تمرین عادت سالمی که سالهاست قولش را به خودمان داده‌ایم. اما همه‌ی ما می‌دانیم که این آتشِ تغییر در آغاز سال نو به همان سرعت که روشن می‌شود ممکن است در ماه ادریبهشت خاموش شود.

به گزارش فرادید، چه می‌شود اگر بتوانیم به طور متفاوتی در سال نو هدف‌گذاری کنیم؟

حد و مرز تعیین کنید

اگر دقت کرده باشید همیشه در اینستاگرام پست‌های زیادی درباره‌ی تعیین حد و مرز دیده‌اید که انتشار همگی آن‌ها یک دلیل دارد: تعیین حد و مرز سبب می‌شود رشد فردی خودتان را در اولویت قرار دهید و به آن احترام بگذارید. تعیین مرز به شما امکان می‌دهد زندگی را طوری پیش ببرید که از آن احساس امنیت کنید و فضای زیادی برای رشد پیدا کنید. پس امسال وقت صرف کنید تا ببینید در چه حیطه‌هایی از زندگیتان به تعیین مرز نیاز دارید و مرز‌های کنونی‌تان را دوباره ارزیابی کنید. گام‌های کوچک بردارید، برای شروع مرز‌هایی تعیین کنید که حفظ آن‌ها آسان است (مثلاً متعهد شدن به اینکه غیبت نکنید) و سپس به تدریج گام‌های بزرگ‌تری بردارید.

قدردان بدنتان باشید

بیایید واقع‌بین باشیم: اگر تا الان اهل ورزش نبوده‌اید، پس این هدف که در سال جدید هر هفته از سال، چهار بار در هفته باشگاه بروید هدفیست که به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد. پس به جایِ یک هدفِ ورزشیِ غیرواقعی به اهداف دست‌یافتنی فکر کنید. اگر احساس سفتی می‌کنید یوگا یا اگر اندکی احساس بی‌قراری می‌کنید، پیاده‌روی می‌تواند جوابگوی نیاز بدن شما باشد. برای تغییر عادات غذایی هم همین رویکرد متعادل را داشته باشید و بخاطر کمی زیاده‌روی در خوردن به خودتان سخت نگیرید. اگر قدردان بدنتان باشید می‌توانید متوجه نیاز‌های آن شوید. این هشیاری بهتر از هر رژیم سفت و سخت غذایی به رشد فردی و شناخت شما از خودتان کمک می‌کند.

افراطِ کتاب‌خوانی را مدیریت کنید

تعهد به بیشتر خواندن دقیقاً یک هدف یا تصمیم پیشگامانه برای سال نو نیست، بلکه از آن نوع اهداف است که همیشه از آن‌ها عقب می‌مانیم. پس چرا بخشی از زمانِ خواندن را به ترغیبِ رشد فردی خودمان اختصاص ندهیم؟ فرقی نمی‌کند که در یک سال می‌خواهید ۱۲ کتاب بخوانید یا ۲۰۰ کتاب، حداقل بخشی از آن کتاب‌ها را به موضوعاتی اختصاص دهید که مرز‌های شما را اندکی تغییر دهد. می‌توانید در دامنه‌ی موضوعات مورد علاقه‌تان تغییر ایجاد کنید مثلاً اعتیاد به موضوعات جنایی را مدتی کنار بگذارید و کتاب‌هایی در زمینه‌ی رشد فردی بخوانید یا در جستجوی آثار نویسندگانی باشید که دیدگاه‌ها، تجربیات و آموخته‌هایشان با شما متفاوت است.

چیزهایی را دنبال کنید که حس خوبی به شما میدهند

تمام اهدافی را که تا اینجا معرفی کردیم همگی در یک چیز خلاصه می‌شوند: یافتن هدفی که حالتان را خوب کند و معنا و مفهوم رشد همین است. پس امسال علاقه‌تان را پیدا کنید و مهمتر این که آن را دنبال کنید. پس اگر به بدنتان گوش سپردید و تمرین جدیدی متناسب با نیاز آن کشف کردید برای بررسی کامل آن به خودتان وقت و فضا بدهید و برای یافتنِ زمان نگران تغییر دادن برنامه‌ی همیشگی‌تان نباشید، چون ما تضمین می‌کنیم اگر به جای نیم ساعت وب‌گردیِ بی‌هدف در رسانه‌های اجتماعی روی پروژه‌ی مورد علاقه‌تان کار کنید پاداش بی حد و حصری نصیب شما خواهد شد.

برای آرامش خودتان وقت بگذارید

رشد کردن مستلزم گذشت زمان است. پس امسال با هیجانِ شلوغ کردن بیش از حد برنامه‌هایتان مبارزه کنید. اگر این هدف را در برنامه‌هایتان بگنجانید درمی‌یابید فضایی که دیوانه‌وار تلاش می‌کنید آن را با کارِ اضافه، کلاسهای مختلف، تعهداتِ اجتماعی یا گشت زدن در اینترنت پر کنید، فضایی است که در واقع می‌توانید از آن برای رشد فردی و کشف نسخه‌ای از خودتان استفاده کنید که در سال نو دوست دارید به آن برسید. پس سعی کنید اوقاتی از روز را به آرام کردن ذهنتان اختصاص بدهید تا بتوانید در مسیر رشد فردی قرار بگیرید.

منبع: camillestyles

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید