قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران

منطقه یک در سال گذشته رکورد دار گران‌ترین منطقه از نظرقیمت مسکن بوده است.

کد خبر : ۱۰۴۵۰۷
بازدید : ۶۷۱۷

در منطقه لوکس نشین تهران قیمت مسکن از اردیبهشت ماه تا نخستین ماه تابستان روندکاهشی داشته، اما ریزش قیمت‌ها در مرداد ماه متوقف شده و در آبان ماه به قله قیمتی خود در سال ۱۴۰۰ می‌رسد. منطقه یک در سال گذشته رکورد دار گران‌ترین منطقه از نظرقیمت مسکن بوده است.

منطقه یک در سال ۱۴۰۰ رکورد دار گرانترین منطقه شهر تهران بود میانگین یک متر آپارتمان معامله شده در فروردین ۱۴۰۰به ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که این رقم در اردیبهشت و خرداد ماه همین سال به ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. درتیرماه نیز ریزشی قیمت مسکن در این منطقه ادامه داشت و هر میانگین هر مترمربع آپارتمان معامله شده به متری ۶۲ میلیون تومان رسید.

در مردادماه هم ما دوباره شاهد افزایش قیمت در این منطقه بودیم و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده به ۶۴ میلیون و پانصد هزار تومان رسید.

درشهریور ماه میانگین قیمت در گران‌ترین منطقه تهران به ۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. پاییز نیز افزایش اندک قیمت‌ها در این منطقه ادامه دارد و قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده به ۶۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده در دومین ماه پاییز میانگین هر متر آپارتمان معامله شده از ۷۰ میلیون گذشته و به متری ۷۲ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌رسد، اما آذر ماه دوباره شاهد عقب نشینی قیمتی در تهران واز جمله منطقه یک بودیم و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان معامله شده به ۶۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان می‌رسد.

در دی ماه این رقم اندکی افزایش داشته و به متری ۷۰ میلیون و ۲۱ هزار تومان می‌رسد که در بهمن ماه نیز حفظ شده و به متری ۷۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان می‌رسد.

بررسی فایل‌های فروش در منطقه یک نشان دهد قیمت هر متر مربع مسکن در برخی از محلات این منطقه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

به طور مثال در فرمانیه شرقی آپارتمان ۲۸۰ متری با عمر بنای دو سال قیمت هر متر مربع ۱۴۲ میلیون تومان پیشنهاد شده یا در فهمین محله قیمت آپارتمان‌های نوساز به بیش از ۱۶۰ میلیون تومان می‌رسد این رقم در محله زعفرانیه کمی بیشتر است آپارتمان ۴۴۰ متری با عمر بنای ۶ سال قیمت هر متر مربع ۱۶۰ میلیون و ۳۶۴ هزار تومان است.

آپارتمان ۴۳۰ متری کلید نخورده در فرمانیه حدود متری ۱۷۹ میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده، در محله اندرزگو هم آپارتمانی ۳۵۰ متری ۱۵ ساله هر متر مربع ۸۵ میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده در منطقه ولنجک آپارتمان دو ساله متری ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده و در منطقه الهیه آپارتمانی ۸ ساله ۱۲۱ میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.

بررسی فایل‌های فروش نشان نشان دهد می‌آپارتمان‌های دارای قدمت بالای ۱۰ سال را در این منطقه را بالای متری ۸۰ میلیون قیمت گذاری شده و آپارتمان نوساز به سختی زیر قیمت متری ۱۲۵ میلیون تومان پیدا می‌شود. خانه‌های لوکس بیشتر در منطقه یک قراردارند و مشتریان این منطقه نیز مشتریان محدودی هستند.

برخی واسطه‌های ملکی معتقدند که برخی خریداران سرمایه‌ای این منطقه به بازار مسکن کشور‌های مجاور ازجمله ترکیه کوچ کرده اند؛ و نگاهی به آمار‌های فروش این منطقه در سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال ۹۹ نشان می‌دهد که فروش ملک در این منطقه کاهش داشته است.

قیمت مسکن

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید