قمیت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

قمیت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ فروردین ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۴۳ دلار و ۶۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۵۱۴
بازدید : ۶۱۶۳

فرادید | طلا با افزایش قیمت همراه و به مرز ۱۹۵۰ نزدیک شد. امروز ۴ فروردین ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱۴.۶۷ درصد به ۱۹۴۳ دلار و ۶۸ سنت رسید.

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت در برابر تورم فزاینده و عدم اطمینان ناشی از رویداد‌های اوکراین بودند و بازدهی اوراق قرضه ایالات‌متحده افزایش یافته است.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار در روز چهارشنبه افزایش یافت و باعث شد طلا برای دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، زیرا قیمت نفت دوباره بالا رفت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران اروپایی قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را داشتند.

باید گفت نوسان قیمت طلا در بازار‌های جهانی ادامه دارد. با مرور نوسان روز‌های گذشته قیمت فلز زرد مشخص می‌شود، قیمت هر اونس طلا یک روز در میان بازدهی نزولی و صعودی داشته است.

در حالی همچنان جنگ اوکراین به عنوان مهمترین عامل پشتیبان قیمت طلا عمل می‌کند، عامل تورم نیز در روزی که گذشت مجددا به افزایش تقاضای طلا کمک کرد. با این وجود افزایش شاخص دلار آمریکا در کنار نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا سقف افزایش قیمت طلا را محدود کرد.

تحلیل گران بر این باورند که دو عامل اصلی سبب جذاب بودن طلا در سطوح پایین کانال ۱۹۰۰ دلار است. اولین عامل به همان موضوع جنگ اوکراین بازمی گردد که قیمت طلا در مرز ۱۹۰۰ دلاری را به عنوان پناه گاهی امن برای سرمایه‌ها در شرایط جنگی جذاب نگه می‌دارد.

البته در روز‌های اخیر محدوده قیمتی طلا کم‌تر شده است، زیرا به باور تحلیل گران کم کم بازار سیاست‌های تهاجمی انقباضی فدرال رزرو در ماه‌های آینده را به عنوان یک باور پذیرفته است.

در روز‌های اخیر سخنانی از سوی جرومی پاول، رییس فدرال رزرو و همچنین رییس فدرال رزرو آتالانتا سیگنال‌هایی به بازار‌ها مخابره کرده اند که بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از تورم بی سابقه در آمریکا دست به اقدامات انقباضی قابل توجهی خواهد زد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید