آخرین آمار مرگ و میر در تصادفات نوروزی

آخرین آمار مرگ و میر در تصادفات نوروزی

سرپرست پلیس راه راهنمایی و رانندگی با بیان این‌که متاسفانه در ۹ روز گذشته ۳۸۰ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات از دست دادند که آمار خطرناکی است، گفت: بیشترین ساعات بروز تصادفات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است.

کد خبر : ۱۰۴۵۴۷
بازدید : ۵۴۳۶

در حالی سال نو فرا رسیده و به دلیل تعطیلات پیش رو شاهد افزایش سفر‌های نوروزی هستیم که اعلام آخرین آمار قربانیان تصادفات جاده‌ای، حاکی از رشد میزان مرگ و میر جاده‌ای در ایام نوروز است.

سرپرست پلیس راه راهنمایی و رانندگی از آغاز موج اول بازگشت مسافران نوروزی و جان باختن ۳۸۰ نفر در ۹ روز اخیر خبر داد.

سرهنگ محبی طی گفت‌وگویی در یک برنامه تلویزیونی در تشریح آخرین جزییات اقدامات پلیس راهور در طرح نوروزی گفت: شاهد موج اول بازگشت مسافرین از سفر‌ها به ویژه از استان‌های سیاحتی، زیارتی و شمالی کشور هستیم.

وی با بیان این‌که برای محور چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال محدودیت‌هایی در هنگام عصر در نظر گرفته شده که بار ترافیکی تخلیه شود، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک از مسافران می‌خواهیم که مقررات را رعایت کنند و بازگشت از سفر خود را به اول صبح موکول کنند چرا که معمولا بین نیمه شب تا شش صبح پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی است.

سرپرست پلیس راه راهنمایی و رانندگی با بیان این‌که متاسفانه در ۹ روز گذشته ۳۸۰ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات از دست دادند که آمار خطرناکی است، گفت: بیشترین ساعات بروز تصادفات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ ثبت شده است.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و عدم توجه به جلو، بیشترین علل بروز تصادفات تعیین شده است.

با زاویه مناسب تصادف کنید!

همزمان با اعلام آمار تکان دهنده قربانیان تصادفات نوروزی، بحث ایمنی خودرو‌های داخلی باز هم مطرح شد و موجی از انتقاد و اعتراض را به دنبال داشت. تا آنجا که رئیس پلیس راهور در ۲۵ اسفند سال گذشته در یک نشست خبری از عملکرد خودروسازان داخلی به شدت گلایه کرد.

سردار کمال هادیانفر:

خودروسازان می‌گویند رانندگان با زاویه مناسب تصادف کنند تا ایربگ خودرو باز شود!

رئیس جمهور به من تاکید کرد که بایستید تا خودرو‌ها کیفی و ایمن شود، وگرنه شماره نکنید.

از ۱۰۰ تصادف، ایربگ ۹۳ خودرو باز نمی‌شود. خودرو‌های ما نه زیباست نه ایمنی دارد نه کیفیت دارد، خیلی هم گران است.

بجای ۱ میلیون خودرو، ۳ میلیون خودرو تولید کنیم، افتخار ندارد. باید به جای افزایش کمیت، کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را افزایش دهیم.

١١ سال تصادفات را تحلیل کردیم، اما متاسفانه هرروز با مصیبت تصادف روبرو هستیم و خودروسازان می‌گویند رانندگان با زاویه مناسب تصادف کنند تا ایربگ خودرو باز شود.

پیشتر سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران هم گفته بود که بازنشدن ایربگ خودرو‌ها زیاد اتفاق افتاده است، برخی خودرو‌ها که از کارخانه می‌آیند، با سرعت زیاد چرخشان از وسیله خارج می‌شود، ایربگ که جای خود دارد.

علی آذری، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفته بود:

امروز شاهد هستیم که میزان فوتی‌ها بر اثر تصادفات جاده‌ای رقم بالایی است. بنده دیگر نمی‌خواهم از خودرو مشهور در این زمینه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر خانواده از دنیا می‌رود. در حالی که با کمی دقت و تخصص می‌توان خودرویی استاندارد به بازار عرضه کرد. درست است که عوامل متعددی در تصادفات جاده‌ای نقش آفرین است، اما بیشتر آسیب از ناحیه خودروساز‌ها وارد می‌شود.

افزایش ۹۲.۶ درصدی تلفات تصادفات نوروزی

همچنین سازمان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد، بر اساس آمار‌های موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در نوروز سال قبل۵۳۴ نفر بود و این یعنی رشد ۹۲.۶ درصدی کشته‌های تصادفات، پس نوروز امسال با احتیاط بیشتری سفر کنید.

پزشکی قانونی کشور در این گزارش تصریح کرده است، تلفات حوادث رانندگی در یک سال اخیر روندی افزایشی داشته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید