قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۷

قیمت بیت کوین امروز ۷ اسفندماه با ۱.۰۱ درصد افزایش نرخ به ۴۴,۷۹۴ دلار معادل ۱,۱۶۲,۴۲۶,۶۹۷ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۴۵۷۶
بازدید : ۵۰۱۷

فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند و به کانال ۴۵ نزدیک شده است. امروز ۷ فروردین ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۰۱ درصد به ۴۴,۷۹۴ دلار معادل ۱,۱۶۲,۴۲۶,۶۹۷ تومان رسید.

قیمت بیت کوین روز جمعه به ۴۵,۰۰۰ دلار رسید، اگرچه خریداران در ادامه روز معاملاتی نیویورک، قدرت خود را از دست دادند.

به گزارش فرادید؛ اکثر ارز‌های دیجیتال جایگزین، دیروز و امروز عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین داشتند که نشان دهنده تمایل کمتر برای ریسک در میان معامله گران ارز‌های دیجیتالی است.

در همین حال، نسبت چیرگی بیت کوین یا ارزش بازار آن نسبت به کل ارزش بازار کریپتو، بالاتر رفت و روند نزولی کوتاه مدت چند روز گذشته را معکوس کرد.

به نظر می‌رسد که گاو‌ها در بازار کریپتو حرکات قیمت در بازار سهام را دنبال می‌کنند. شاخص‌های S&P ۵۰۰ و نزدک روز جمعه عمدتاً ثابت بودند. از منظر تکنیکال، بیت کوین و بازار سهام هر دو در حال نزدیک شدن به سطوح مقاومت کوتاه‌مدتی هستند که می‌تواند روند فعلی را طی چند روز آینده متوقف کند.

با این حال، پولبک‌ها می‌توانند سطحی و کوتاه باشند، زیرا برخی از اندیکاتور‌های تکنیکال به پتانسیل صعودی بیشتر، به ویژه در میان آلتکوین‌ها اشاره دارند. شکست قیمت بالاتر از مقاومت‌های ۴۶,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار می‌تواند دارندگان بیت کوین را در موقعیت سودآوری قرار دهد. با این حال، ناکامی در حفظ سطوح بالاتر از این محدوده قیمت، می‌تواند معامله گران را تشویق به فروش با ضرر کند.

بیت کوین که تراز ۴۵ هزار دلار را از دست داده بود، اکنون دوباره در مسیر رشد قرار گرفته و با جهش اندک ۱ درصدی در تایم فریم روزانه با قیمت ۴۴,۷۹۴ دلار معامله می‌شود.

از مهمترین اخباری که در بازار ارز‌های دیجیتال جلب توجه می‌کرد به فروش نفت و گاز روسیه در ازاء بیت کوین مربوط بود. به نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده است، روسیه گزینه مبادله نفت و گاز خود با بیت کوین را بررسی می‌کند.

بر این اساس روسیه قصد دارد برای کشور‌هایی که اصطلاحا دوست وی محسوب می‌شوند این امکان را فراهم آورد. تحلیل‌گران معتقدند عملی کردن این تصمیم سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد، اما در صورتی که این طرح عملی شود بازار ارز‌های دیجیتال را به صورت جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

investing.com در رابطه با پذیرش بیت‌کوین از سمت روسیه نیز نوشته است: بعد از حمله به اوکراین عمده صادرات گاز روسیه به چین است و بیت‌کوین در آنجا جایگاهی ندارد. اروپا هم قصد دارد وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهد. پس این موضوع تاثیر چندانی بر این رمزارز ندارد.

از طرفی افزایش قیمت نفت با حمله یمن به آرامکو هم سیگنالی صعودی برای افزایش تورم است، افزایش تورم هم سیگنالی صعودی برای این رمزارز. البته اکر آمریکا و دولت‌های بزرگ از ابزار‌های انقباضی مانند افزایش شدید نرخ بهره برای کنترل تورم استفاده نکنند.

در وهله اول افزایش قیمت نفت بر کل اقتصاد دنیا و قیمت کالا‌های اساسی تاثیر دارد و این می‌تواند باعث جهش قیمتی بازار‌های مالی شود. اما مهم‌ترین ترسی که برای بازار‌های پرریسک وجو دارد استفاده دولت‌ها از بازو‌های کنترل تورم است.

جان بولینگر، تحلیلگر مالی ادعا می‌کند اکنون زمان توجه به بیت‌کوین و اتریوم است. او عقیده دارد محدوده ۴۵ هزار دلار یک محور کلیدی برای بیت‌کوین است. این تحلیلگر محدوده ۳۲۰۰ دلار برای اتریوم را هم یک محدوده کلیدی می‌داند.

کارشناسان عقیده دارند اگر بیت‌کوین بتواند محدوده ۴۵ تا ۴۶ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا رشد بیت‌کوین ادامه دارد. اگر هم تقاضا کاهش پیدا کند احتمالا بیت‌کوین تا محدوده حمایت ۴۲ هزار دلار ریزش می‌کند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید