پاپوآ گینه نو؛ کشوری با ۸۴۰ گونه زبانی!

پاپوآ گینه نو؛ کشوری با ۸۴۰ گونه زبانی!

این در حالی است که پاپوآ گینه نو یکی از پرتنوع‌ترین کشور‌های جهان از نظر قومی است. در این کشور صد‌ها گروه قومی زندگی می‌کنند، اما اکثریت با گروهی است به نام پاپوآیی.

کد خبر : ۱۰۴۶۱۰
بازدید : ۵۱۱۷

بررسی تنوع کشور‌های جهان از نظر زبانی در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که پاپوآ گینه نو متنوع‌ترین منطقه جهان از نظر زبان است.

این بررسی که براساس تعداد زبان‌ها انجام و در سایت statista منتشر شده، نشان می‌دهد که پاپوآ گینه نو با ۸۴۰ زبان متنوع‌ترین کشور جهان به لحاظ زبانی در سال ۲۰۲۱ است.

این سرزمین کشوری مشترک‌المنافع است که در اقیانوس آرام، قاره اقیانوسیه و گینه نو قرار دارد. پایتخت آن بندر مورسبی است که در ساحل جنوب شرق کشور واقع شده‌است. این در حالی است که پاپوآ گینه نو یکی از پرتنوع‌ترین کشور‌های جهان از نظر قومی است. در این کشور صد‌ها گروه قومی زندگی می‌کنند، اما اکثریت با گروهی است به نام پاپوآیی.

همچنین گفته می‌شود که مهاجران بسیاری نیز از دیگر کشور‌ها به پاپوآ گینه نو آمده‌اند که از آن جمله می‌توان به چینی‌ها، اروپایی‌ها، استرالیایی‌ها، اندونزیایی‌ها، فیلیپینی‌ها، پولینزیایی‌ها، و میکرونزیایی‌ها اشاره کرد.

در حالی تعداد زبان‌های موجود در این کشور، ۱۲ درصد از زبان‌های جهان را شامل می‌شود که تعداد گویشوران بیشترین این زبان‌ها به هزار نفر هم نمی‌رسد؛ پرگویش‌ورترین زبان بومی این کشور، زبان انگا است که ۲۰۰ هزار نفر سخن‌گو دارد.

نمودار منتشرشده توسط statista همچنین نشان می‌دهد که پس از این کشور، اندونزی، نیجریه، هند، امریکا، استرالیا، چین، مکزیک، کامرون و برزیل به ترتیب بیشترین تنوع زبانی را در جهان دارند.

نمودار

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید