حرکت بورس در مسیر صعودی

حرکت بورس در مسیر صعودی

در جریان معاملات دومین روز کاری قرن (یکشنبه، ۷ فروردین ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد رسید.

کد خبر : ۱۰۴۶۳۴
بازدید : ۵۴۸۱

بورس امروز و در دومین روز کاری خود در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲ هزار و ۷۳۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۰۳ هزار واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۱۲ هزار و ۶۳۰ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۵ هزار و ۴۰۶ واحدی را تجربه کردند. گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۶ هزار و ۷۲۳ معامله به ارزش ۸ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۸ هزار و ۱۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۹ هزار و ۶۸۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۲ هزار و ۸۱۶ معامله به ارزش یک هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۹۴۰ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵۸واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۳۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲۹۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۳۲ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت دشت مرغاب با ۲۷ واحد، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۱۴ واحد، شرکت پارس فولاد سبزوار با ۱۲ واحد و شرکت مس شهید باهنر با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۷ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۰۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۹۰ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۷ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۶ واحد و شرکت نفت ایرانول با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین با ۳.۲۹ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۲.۷۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۲ واحد و بیمه تجارت نو با ۱.۹۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید