این 5 گُل را به رژیم غذایی اضافه کنید!

این 5 گُل را به رژیم غذایی اضافه کنید!

فریب ظاهر کوچک بنفشه را نخورید! این گل دارای خواص ضد التهابی است و سلامت رگ‌های خونی را نیز افزایش می‌دهد. بنفشه برای درمان بیماری‌های تنفسی نیز مفید است. سرشار از پتاسیم است و به عملکرد قلب و عضلات کمک می‌کند.

کد خبر : ۱۰۴۷۰۶
بازدید : ۷۳۲۲

گل‌ها تنها برای زیبایی و تحسین آفریده نشده اند، بلکه فواید گل خوراکی می‌تواند مانند زیباییش حیرت آور باشد.

گل‌ها نه تنها زیبا به نظر می‌رسند و عطرآگین هستند، بلکه برخی از آن‌ها طعم بسیار خوبی دارند. بیشتر گل‌های خوراکی سرشار از ویتامین C هستند و هر کدام دارای مزایای فراوانی هستند که باعث می‌شود آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

گل هیبیسکوس: گلبرگ‌های این گل قرمز زیبا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش سطح کلسترول بد در بدن و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می‌کند. این گل برای افراد مبتلا به اختلالات کبدی عالی است. مصرف منظم گل هیبیسکوس سلامت پوست و مو را افزایش می‌دهد.

گل بنفشه: فریب ظاهر کوچک بنفشه را نخورید! این گل دارای خواص ضد التهابی است و سلامت رگ‌های خونی را نیز افزایش می‌دهد. بنفشه برای درمان بیماری‌های تنفسی نیز مفید است. سرشار از پتاسیم است و به عملکرد قلب و عضلات کمک می‌کند.

گل رز: شیر گل رز بسیار محبوب است و طعم خوبی دارد. مردم سراسر جهان به روش‌های مختلف گلبرگ و گل رز را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. چینی‌های باستان از آن برای درمان اختلالات گوارشی و قاعدگی استفاده می‌کردند. این گل کم کالری، سرشار از آب و حاوی مقادیری ویتامین A و E است.

گل همیشه بهار: به دلیل استفاده موضعی برای زخم‌ها و درمان بیماری‌های پوستی به خوبی شناخته شده است. سلامت سلول‌ها را ارتقا می‌دهد و به طور بالقوه از سرطان جلوگیری می‌کند. گل همیشه بهار حاوی لوتئین (آنتی‌اکسیدانی که از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند) در سلامت چشم و پوست بسیار موثر است.

گل اسطوخودوس: دم کردن یک چای با گلبرگ‌های تازه، یا آسیاب کردن آن‌ها به شکل خمیر و خوردنش، ممکن است مفیدتر باشد. این گیاه بر سیستم گوارشی شما اثر می‌گذارد، استرس را کاهش می‌دهد و به‌عنوان کمک‌کننده خواب ملایم عمل می‌کند. اسطوخودوس منبع خوبی از ویتامین A است.

متخصصان توصیه می‌کنند گل‌ها را تصادفی مصرف نکنید. با پزشک در مورد اینکه چه گل‌هایی برای شما بی خطر هستند، صحبت کنید. همچنین از انواعی مانند گل انگشتانه یا دستکش روباه و کروکوس یا گل زعفران زینتی که سمی هستند، دوری کنید.

منبع: سایت فمینا ولنس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید