۴ نکته ساده برای به حداقل رساندن بدقلقی‌های کودکان

۴ نکته ساده برای به حداقل رساندن بدقلقی‌های کودکان

شاید کودک شما با رعایت یکی از نکات زیر آرام شود و دیگر نه خودش و نه شما را اذیت کند. ما با یادآوری نکاتی، به شما این امکان را می‌دهیم که از کلافگی کودکان بکاهید.

کد خبر : ۱۰۴۸۰۱
بازدید : ۹۲۶۴

گاهی اوقات در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به همه خوش می‌گذرد به جز بچه‌ها، به خصوص بچه‌های ۳ الی ۵ ساله. صدا‌های جیع و گریه کودکان خیلی زود ما را نگران و اگر ادامه دار باشد عصبی می‌کند. شاید کودک شما با رعایت یکی از نکات زیر آرام شود و دیگر نه خودش و نه شما را اذیت کند. ما با یادآوری نکاتی، به شما این امکان را می‌دهیم که از کلافگی کودکان بکاهید.

۱. گرسنگی بچه‌ها دلیل اصلی ضعف اعصاب

گاهی اوقات ما بزرگسالان به قدری درگیر کاری می‌شویم که حتی یادمان می‌رود وعده غذایی را سر وقت بخوریم. این از یاد بردن وعده‌غذایی برای ما با شیطنت کودکان در هنگام بازی یکسان است و در آخر هر دو گرسنه هستیم. این گرسنگی و افت قند خون، دلیل اصلی ضعف اعصاب در بزرگسالان و در کودکان است. بازی کردن‌های کودک خارج از حوصله ما می‌شود و قهر کردن همبازی کودک‌مان، فرزندمان را به سر حد ناراحتی و عصبانیت می‌کشد. پیش از هر کاری به فکر غذا‌های اصلی برای همه اعضای خانواده و سپس به فکر اسنک یا میان‌وعده برای کودک. این میان‌وعده می‌تواند مانند میوه، نوشیدنی و غذای مورد علاقه او باشد.

۲. مدیتیشن را برای خود و فرزندتان در ۵ دقیقه انجام دهید

مدیتیشن به معنای یادآوری آرامش برای جسم و روح است. مدیتیشن روی کارکرد مغز اثر مثبتی دارد و می‌تواند خود و فرزندانتان را آرام و شکیبا نگاه دارد. مدیتیشن برای کودکان به سبک متفاوتی انجام‌پذیر است که بر ما هم اثر‌های مثبتی دارند. وقتی می‌خواهید با او حرف بزنید دست او را بگیرید یا او را بغل کنید، جملاتی تحسین برانگیز به او بگویید و بگویید که خیلی از داشتنش خوشحال هستید و در آخر، هرگز احساسات خشم و استرس خود را به کودکان وارد نکنید و جلوی او از این گونه مسائل صحبت نکنید.

۳. نفس‌های آرام‌کننده

خودتان یاد بگیرید و به کودکان یاد بدهید که وقتی عصبانی و ناراحت شدند ۳ نفس عمیق بکشند. این نفس‌های عمیق ما را از رفتار‌ها تکانه‌ای دور می‌کنند و به کودکان‌مان صبر را یاد می‌دهد. باعث می‌شود دوباره روی کاری که می‌خواستیم انجام بدهیم فکر کنیم شاید در همین ۳ ثانیه منصرف شدیم و راه بهتری را جایگزین کردیم. این تمرین اگر از دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود در بزرگسالی فرزندانی صبوری خواهیم داشت که تعداد انتخاب‌های خوب‌شان بیشتر از انتخاب‌های بد است.

۴. گزینه‌ی آرام شدن او را همیشه همراه داشته باشیم

برخی از کودکان در کل ناآرام و حساس هستند، در این صورت شما باید حواس‌تان باشد که اسباب‌بازی یا خوراکی مورد علاقه و چیزی که در اکثر مواقع او را آرام می‌کند را همواره همراه داشته باشید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید؛ اما نگذارید که کودک از ترفند شما خبردار شود. این به معنای باج دادن یا لوس بار آوردن نیست؛ بلکه با این کار شما او را از گریه کردن و حرص خوردن بیش از حد نجات می‌دهید که به مراتب اثرات منفی‌تری دارد. در بسیاری از کودکان هنگام گریه و جیغ، فتق پاره می‌شود و نیاز به عمل جراحی دارند.

برداشتی از: هاف‌پست

ایرنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید