یارانه انرژی کدام مشترکان حذف می‌شود؟

یارانه انرژی کدام مشترکان حذف می‌شود؟

قیمت فروش برق به مشترکان ٩٠ تا ١٠٠ تومان به ازای هرکیلووات و قیمت تامین آن ٢۵٠ تا ٢۶٠ تومان به ازای هرکیلووات ساعت بوده و این ناترازی دلیل بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی شده است.

کد خبر : ۱۰۴۸۱۹
بازدید : ۵۱۸۸

معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژی گفت: قطعا تا دو سال دیگر یارانه پرمصرف‌ها قطع شود. دلیلی ندارد مشترکانی که الگو مصرف را رعایت می‌کنند متحمل ضرر شوند.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ناترازی قیمت تولید و فروش برق اولین مشکل صنعت برق است اظهار کرد: قیمت فروش برق به مشترکان ٩٠ تا ١٠٠ تومان به ازای هرکیلووات و قیمت تامین آن ٢۵٠ تا ٢۶٠ تومان به ازای هرکیلووات ساعت بوده و این ناترازی دلیل بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد صنعت برق با وجود اجرای تبصره ٨ بند (ی) همچنان باقی است، گفت: برای رفع این مشکل در بودجه ١۴٠١ نیز منابع و ظرفیت‌های خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم چالش‌های صنعت برق کاهش یابد.

معاون برق وزیر نیرو همچنین از تدوین صد برنامه در بخش تامین و مدیریت مصرف برق برای عبور بدون خاموشی از تابستان ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: تابستان سال گذشته ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که بخش عمده‌ای از این کمبود را برای سال آینده با احداث ظرفیت جدید نیروگاهی جبران می‌کنیم بخشی از نیاز را با ارتقاء واحد‌های نیروگاهی موجود و قسمتی از آن را نیز با مدیریت مصرف تامین خواهیم کرد.

حائری با بیان اینکه برای احداث هر ۱۰۰۰مگاوات نیروگاه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است، گفت: در این صد برنامه به افزایش راندمان نیروگاه توجه شده، اکنون راندمان نیروگاه‌ها ۳۹ درصد است، اما بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این رقم برای سال آینده تا ۴۰ درصد ارتقا خواهد یافت به طوری که به ازای هر یک درصد افزایش راندمان می‌توان سالانه ۲۰ میلیارد متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کرد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید