برای علی دایی؛ شهریار فوتبال ایران

برای علی دایی؛ شهریار فوتبال ایران

تصاویر دیدار گرم اینفانتینو، رئیس فیفا با دایی را که مرور کنیم، بیشتر به عظمتش پی می‌بریم، برخوردی که بعد از قرعه‌کشی صورت گرفت و رئیس فیفا حسابی شهریار فوتبالمان را تحویل گرفت.

کد خبر : ۱۰۴۸۶۳
بازدید : ۵۵۷۲

امیر صادقی‌پناه | نام ایران در قرعه‌کشی جام‌جهانی نه در لحظه‌ای که عادل احمد آن را از گلدان سوم بیرون آورد بلکه دقایقی قبل هنگامی که اسطوره فوتبال‌مان برای برداشتن قرعه‌ها پشت میز مخصوص قرار گرفت، مطرح شد.

علی دایی به‌عنوان اولین فوتبالیستی که در رده ملی بیش از صد گل به ثمر رسانده نامش را در دنیا مطرح کرد و اگرچه کریس رونالدو در سال ۱۴۰۰ رکورد او را شکست و عنوان آقای گلی جهان را از شهریار سلب کرد، اما همواره به عنوان یک اسطوره نزد فوتبالی‌ها در جهان شناخته می‌شود.

حتی اگر قبل از شروع مراسم قرعه‌کشی کافو و جی‌جی اوکوچا و لوتار ماتئوس به‌خاطر به خواب رفتن چند دقیقه‌ای پشت صحنه با او شوخی کنند بازهم چیزی از بزرگی علی دایی کم نمی‌شود و شهریار برای همیشه اسطوره ما باقی خواهد ماند.

وقتی مجری مراسم قرعه‌کشی نام علی دایی را صدا زد تا به‌عنوان یکی از ۸ اسطوره حاضر گوی‌ها را باز کند و در قرعه‌کشی سهیم باشد، وقتی با آن شانه‌های کشیده و قامت رعنا و ابهت بیادماندنی روی سن رفت و در مقابل تشویق‌های بی‌امان حاضران دست راستش را بلند کرد و احترام گذاشت، همه‌مان بیشتر از قبل به ایرانی بودنمان افتخار کردیم و خوشحال‌تر شدیم که چقدر خوب است اسطوره‌ای در کشورمان داریم که می‌توانیم با بودنش به خود ببالیم.

تصاویر دیدار گرم اینفانتینو، رئیس فیفا با دایی را که مرور کنیم، بیشتر به عظمتش پی می‌بریم، برخوردی که بعد از قرعه‌کشی صورت گرفت و رئیس فیفا حسابی شهریار فوتبالمان را تحویل گرفت.

از شامگاه جمعه جدا از تحلیل‌ها و حواشی پیش‌آمده درباره همگروهی ایران در جام‌جهانی با انگلیس و آمریکا، سوژه موردنظر ایرانی‌ها در فضای مجازی علی دایی بود؛ مردی که حالا در ۵۳ سالگی‌اش قدرش را بیشتر از حتی دوران بازی‌کردنش می‌دانیم و با هر حرکتش دستان مادران‌مان برای دعای خیر پشت او روبه آسمان می‌رود.

برای آنکه بدانید این همه تفسیر، اغراق نیست، کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید؛ جایی که میلیون‌ها نفر پست اینستاگرامی دایی با تصویر خودش در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی و البته کپشن آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران بار‌ها توسط افراد مختلف دست‌به‌دست شده و هشتگ «افتخار» ضمیمه‌اش شده است.

به راستی که شما شهریار مایی آقای دایی.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید