سوئیفت به‌صورت فنی متصل شده است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: براساس اطلاعاتی که از معاونت بانک دریافت کرده‌ام سوئیفت به‌صورت فنی برای بانک‌هایی که تحریم بودند، متصل شده است.

کد خبر : ۱۰۴۹۲
بازدید : ۱۱۱۶
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: براساس اطلاعاتی که از معاونت بانک دریافت کرده‌ام سوئیفت به‌صورت فنی برای بانک‌هایی که تحریم بودند، متصل شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه تاریخ اتصال به سوئیفت توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، افزود: 9 بانک مدارک و مستندات خود را به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند و بانک مرکزی یکباره همه را ارسال کرده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات مطالبات معوق بانک را 16 درصد تسهیلات اعلام کرد و افزود: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در پایان دی‌ماه نسبت به ابتدای سال 20 درصد رشد داشته و در مجموع تسهیلات پرداختی در سال 94 حدود 4 هزار و 68 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع تسهیلات پرداختی در سال 94 حدود 70 درصد سرمایه در گردش و 30 درصد طرح بوده گفت: مانده تسهیلات 20 درصد ریالی و مابقی ارزی است. همچنین مجموع ال‌سی‌های وارداتی و صادراتی بانک 5/ 2 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 6/ 3 درصد افزایش یافته است.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به حضور در هیات ایرانی همراه رئیس‌جمهوری در سفر به ایتالیا و فرانسه و دستاوردهای این سفر برای نظام بانکی توضیح داد: در این سفر با چند بانک‌ ایتالیایی و فرانسوی مذاکرات اولیه انجام شد و سپس قرار شد صورت‌های مالی 3 سال اخیر را به زبان انگلیسی ارائه دهیم و به مرحله امضای قرارداد برسیم.

وی با اشاره به همکاری بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی توضیح داد: 100 میلیارد تومان قرارداد سپرده‌گذاری ریالی،یکصد میلیون یورو سپرده‌گذاری ارزی توسط صندوق انجام شده و 800 میلیون دلار ارزی برای نفت و گاز به‌زودی تخصیص داده خواهد شد.

همچنین مبلغ 675میلیون دلار برای قرارداد عاملیت ارزی در قالب همکاری بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی است. وی درخصوص وضعیت بانک مشترک ایران و ونزوئلا اظهار کرد: در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم و پس از آن درخصوص همکاری با ونزوئلا تصمیم‌گیری خواهد شد.

صالح‌آبادی همچنین به رابطه تجاری ایران و ارمنستان اشاره کرد و توضیح داد: قرارداد انتقال خط سوم برق بین ایران و ارمنستان نهایی شده و 83 میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات و با تضمین دولت تامین مالی می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید