نزاع خیابانی خنجرکش‌ها ۲ قربانی گرفت

نزاع خیابانی خنجرکش‌ها ۲ قربانی گرفت

مادرم دعوا کرده بودم و برای همین به پارک دانشجو رفتم، اما ناگهان مبین، ایلیا، امیر و امیررضا به سوی من حمله ور شدند و مرا با چاقو زدند.

کد خبر : ۱۰۴۹۴۵
بازدید : ۹۴۶۸

سجادپور | جوان ۲۰ ساله‌ای که به اتهام قتل دو جوان دیگر با ضربات کشنده خنجر در مشهد دستگیر شده است در حالی خصومت‌های قبلی و «تحقیرشدن» را انگیزه این نزاع خیابانی بیان کرد که همه اندامش با خال کوبی‌های شیطانی پوشیده شده است.

عقربه‌های ساعت، دقایق اولیه بامداد هفتم فروردین را نشانه رفته بودند که خبر دو جنایت وحشتناک در بی سیم‌های پلیس ۱۱۰ پیچید و نیرو‌های انتظامی را به تکاپو انداخت. لحظاتی بعد مشخص شد که دو جوان ۱۸ و ۲۳ ساله که با ضربات وحشتناک خنجر مجروح شده بودند پس از انتقال به بیمارستان فارابی مشهد جان خود را از دست داده اند.

به همین خاطر قاضی ویژه قتل عمد مشهد بلافاصله برای بررسی ماجرا عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت. در همین حال ماموران انتظامات بیمارستان از دستگیری جوان ۲۲ ساله‌ای به نام «محمد- د» خبر دادند که ایلیا (یکی از مجروحان) را به بیمارستان رسانده بود در حالی که خنجر خون آلودی را به همراه داشت.

قاضی دکتر صادق صفری که تحقیقات گسترده میدانی را شبانه ادامه می‌داد بلافاصله بازجویی از جوان ۲۲ ساله را شروع کرد. این جوان که مدعی بود فردی به نام «علی - خ» دو جوان (مقتولان) را در نزاع خیابانی به قتل رسانده است درباره خنجر خون آلود نیز گفت:

وقتی پیکر زخمی ایلیا را به بیمارستان رساندم، خنجر او را نیز از کمرش بیرون کشیدم تا او را به اتاق عمل ببرند؛ بنابراین گزارش، درحالی که بررسی‌های گسترده کارآگاهان ورزیده اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی با راهنمایی‌های میدانی مقام قضایی برای شناسایی خنجرکش‌های خیابانی ادامه داشت ناگهان خبر دیگری در بی سیم‌های پلیس پیچید که دو جوان مجروح نیز به بیمارستان امدادی (شهید کامیاب) مشهد منتقل شده اند که حال یکی از آنان بسیار وخیم است.

پیگیری این خبر که احتمال می‌رفت ریشه در نزاع خیابانی خنجرکش‌ها داشته باشد، دامنه تحقیقات را در حالی به بیمارستان امدادی کشاند که بررسی‌های دقیق نشان داد جوانی که به خاطر وخامت حالش به اتاق مراقبت‌های ویژه انتقال یافته است.

«علی- خ» نام دارد. این گونه بود که با توجه به اعترافات «محمد- د» در بیمارستان فارابی، ریشه دو ماجرای مذکور به یکدیگر گره خورد و تحقیقات قاضی ویژه قتل عمد وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش خراسان، ساعتی بعد هنگامی که کارآگاهان پلیس آگاهی در کنار مقام قضایی وارد بیمارستان امدادی شده بودند، مشخص شد که جوان دیگری به نام «محمد - ر» (۳۲ ساله) نیز به صورت سرپایی مداوا شده و از بیمارستان بیرون رفته است.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که جوان ۲۰ ساله پلنگی پوش، همان «علی- خ» است که در نزاع مرگبار خیابانی شرکت داشت. به همین خاطر قاضی صفری دستور داد تا وی در مرکز درمانی تحت نظر پلیس قرار گیرد و خود شبانه به همراه گروهی از کارآگاهان عازم محل وقوع نزاع در چهارراه دانش آموز شد تا صحنه درگیری خونین را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

آثار قطرات خون زیادی که در اطراف تقاطع ریخته شده بود حکایت از نزاع وحشتناکی داشت که بین خنجرکش‌های مخوف رخ داده بود.

در همین حال «محمد - د» (متهم دستگیر شده) در صحنه این حادثه هولناک به قاضی دکتر صادق صفری گفت: من و ایلیا و امیر (دو مقتول) و یک نفر دیگر در چهارراه دانش آموز و بولوار معلم بودیم و قصد خرید داشتیم، اما ناگهان ۳ نفر به سمت ما حمله ور شدند و من دیدم که «علی - خ» از پشت سر، ضربه‌ای با نیمچه (خنجر) به گردن ایلیا زد و زمانی که برگشت دوباره ضرباتی به سینه اش فرود آورد، ولی زمانی که مبین و امیر به دنبال علی رفتند من هم ایلیا را به بیمارستان فارابی رساندم و در بیمارستان خنجر را از کمر ایلیا برداشتم که ماموران انتظامات به من مشکوک شدند و مرا هم دستگیر کردند.

ادامه این گزارش حاکی است: در حالی که بررسی‌های میدانی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تا صبح ادامه داشت، گروه دیگری از کارآگاهان به سرپرستی سروان منفرد (افسر پرونده) به کنکاش‌های اطلاعاتی پرداختند و موفق شدند مخفیگاه برخی از عوامل این نزاع هولناک را شناسایی کنند، اما قبل از آغاز عملیات دستگیری، «محمد- ر» که از بیمارستان امدادی بیرون رفته بود با دستی زخمی و پانسمان شده، خود را به پلیس معرفی کرد.

از سوی دیگر «علی - خ» که بهبودی نسبی پیدا کرده و از مرگ نجات یافته بود، به پلیس آگاهی منتقل شد و زیرنظر سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد) درحالی مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت که قاضی صفری نیز در پلیس آگاهی حضور داشت این جوان ۲۰ ساله که خال کوبی‌های شیطانی زیادی را روی اندامش دارد در اعترافاتی تکان دهنده گفت: با مادرم دعوا کرده بودم و برای همین به پارک دانشجو رفتم، اما ناگهان مبین، ایلیا، امیر و امیررضا به سوی من حمله ور شدند و مرا با چاقو زدند.

دیروز هم مرا به شدت تحقیر کرده بودند. او در حالی این اظهارات را بر زبان جاری می‌کرد که اعترافات او با توجه به آثار صحنه حادثه برای مقام قضایی باورپذیر نبود به همین خاطر روند بازجویی‌ها تغییر کرد و چگونگی وقوع نزاع مرگبار با توجه به اسناد و شواهد انکارناپذیر ادامه یافت.

در این هنگام ناگهان «علی- خ» (متهم به قتل دو جوان) لب به اعتراف گشود و گفت: من با «محمد- ر» به چهارراه دانش آموز رفتیم تا از کارت عابر بانک پول برداشت کنم. بعد از آن با یکی از دوستانم تماس گرفتم تا با خودرو به دنبال ما بیاید و من و محمد را به منزل برساند، اما زمانی که منتظر دوستم بودیم ناگهان چند نفر به سرو ما ریختند که درگیری شروع شد و من هم درحالی ضربات خنجر را بر پیکر آن‌ها فرود می‌آوردم که خودم نیز زخمی شده بودم.

در این شرایط به همراه «محمد - ر» جلوی خودرو‌های عبوری را می‌گرفتیم تا از صحنه حادثه فرار کنیم، اما هیچ راننده‌ای توقف نمی‌کرد چرا که ما را با سر و وضعی خون آلود می‌دیدند و از ترس فرار می‌کردند، ولی راننده یک دستگاه پراید توقف کرد و محمد مرا به منزلمان در امامت رساند، ولی چون حالم وخیم شد اطرافیانم با اورژانس تماس گرفتند و دوباره به همراه «محمد- ر» به بیمارستان امدادی منتقل شدم.

این درحالی است که ما از قبل با یکدیگر خصومت داشتیم و آن‌ها مرا تحقیر کرده بودند. تحقیقات بیشتر درباره ادعا‌های متهمان این پرونده جنایی، زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) و با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید