مرگ کودک سه ساله با شربت متادون؛ فرزندکشی یا حادثه؟

مرگ کودک سه ساله با شربت متادون؛ فرزندکشی یا حادثه؟

همزمان با مرگ مشکوک پسر سه ساله بر اثر مسمومیت، بازپرس جنایی پایتخت دستور بازداشت پدر معتاد خانواده را صادر کرد.

کد خبر : ۱۰۴۹۸۸
بازدید : ۱۱۳۷۳

ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه یکشنبه ۱۴ فروردین امسال، زن جوانی در حالی که پسر سه سال و نیمه‌اش را در آغوش داشت به یکی از بیمارستان‌های منطقه جوانمرد قصاب رفت. پسر خردسال بلافاصله تحت معاینه قرار گرفت، اما پزشکان مرگ وی را تأیید کردند.

باتوجه به مشکوک بودن مرگ پسربچه به نام مهرداد، بلافاصله موضوع به بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام شد و وی همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

در تحقیقات اولیه مادر کودک گفت: برای خرید از خانه خارج شدم. شوهرم نیز مهرداد و پسر ۵ ساله دیگرم را به پارک برده بود زمانی که به خانه برگشتم آن‌ها از پارک برگشته بودند، مهرداد یک تکه نان از من خواست، اما وقتی نان را خورد، ناگهان حالش بد شد و او را به بیمارستان رساندم.

مرگ بر اثر مسمومیت

اظهارات این زن در حالی بود که مأموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند پدر خانواده اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد و شربت متادون مصرف می‌کند. پزشکان بیمارستانی که پسرک به آنجا منتقل شده بود، اعلام کردند به احتمال زیاد مهرداد بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است.

پدر مهرداد در تحقیقات گفت: چندین سال است که اعتیاد دارم و مدتی است که شربت متادون مصرف می‌کنم. عصر بچه‌هایم را به پارک بردم که متوجه شدم شربت متادونم تمام شده است. یک شربت خریداری کردم و آن را داخل بطری آبی که داخل ماشین بود ریختم و زیر صندلی سمت راننده گذاشتم.

او ادامه داد: بچه‌ها را سوار ماشین کردم، پسر ۵ ساله‌ام روی صندلی عقب نشست و مشغول بازی با گوشی تلفن همراه بود و مهرداد هم روی صندلی جلو کنار خودم نشسته بود. از آنجا که باید نان می‌خریدم، مقابل نانوایی توقف کرده و برای خرید نان خودرو را ترک کردم.

خوردن متادون به جای آب

مرد جوان ادامه داد: زمانی که برگشتم، مهرداد به من گفت بابا تشنه‌ام بود و آب خوردم، اما گلویم می‌سوزد. از آنجا که هرگز فکر نمی‌کردم پسرم به اشتباه شربت متادون داخل بطری زیر صندلی را خورده باشد، موضوع را زیاد جدی نگرفتم و توجه نکردم، چون فکرش را هم نمی‌کردم که بچه متادون داخل بطری را به جای آب خورده باشد، بنابراین راهی خانه شدیم.

به خانه که رسیدیم کم کم حال بچه بدتر شد و در همین حین یک تکه نان خورد که حالش بدتر شد و استفراغ کرد. وضع وخیم بچه را که دیدم فوراً همراه همسرم او را به بیمارستان رساندم. در بازرسی از خودرو کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت بطری حاوی شربت متادون را که محتویات داخل آن نصف شده بود، کشف کردند.

بازداشت پدر

در حالی که پدر مهرداد، مدعی بود پسرش در نبود او محتویات شیشه را نوشیده است، اما بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران با استناد به برخی شواهد و مدارک دستور بازداشت او را صادر کرد.

یکی از دلایل این بود که کودک سه ساله باتوجه به اینکه در بطری آب محکم بسته شده بود، نمی‌توانسته به تنهایی در بطری را باز کند و احتمالاً پدرش، در آن را باز کرده است. از سویی اگر خودش به تنهایی محتویات داخل آن را خورده بود، مایع داخل بطری روی لباس و صندلی می‌ریخت.

دومین دلیلی که بازپرس به آن استناد کرده موضوع بالا آوردن کودک بوده که اگر این اتفاق افتاده بود باعث می‌شد محتویات داخل معده او خالی شود و از مرگ نجات یابد.

با کنار هم قرار دادن این مدارک و شواهد، احتمال اینکه پدر مهرداد، در مرگ او نقش داشته باشد، قوت گرفت؛ بنابراین بازپرس جنایی دستور بازداشت پدر خانواده را صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید