قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۷

قیمت بیت کوین امروز ۱۷ فروردین ماه با ۳.۱۰ درصد کاهش نرخ به ۴۵,۲۰۷ دلار معادل ۱,۲۵۳,۲۹۶,۲۶۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۵۰۴۲
بازدید : ۹۱۶۹

فرادید | روند حرکت بیت کوین در مسیر نزول ادامه دارد. امروز ۱۷ فروردین ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۳.۱۰ درصد به ۴۵,۲۰۷ دلار معادل ۱,۲۵۳,۲۹۶,۲۶۴ تومان رسید.

پس از کاهش قیمت تا منطقه ۴۵,۱۵۰ دلار، بیت کوین توانست حرکت رو به بالایی را آغاز کند. با تثبیت موقعیت بالاتر از ۴۶ هزار دلار و اندکی افزایش در تایم فریم روزانه، با قیمت ۴۶,۷۶۹ دلاردر حال معامله شد، اما نتوانست این روند را ادامه دهد و بار دیگر به کانال ۴۵ بازگشت.

به گزارش فرادید؛ ارزش بازار امروز به ۸۸۸.۳۴ میلیارد دلار می‌رسد. در این شرایط، برخی از تحلیلگران با اشاره به داده‌های بلاک چین، نسبت به جهت گیری قیمت بیت کوین در آینده خوش بین هستند.

پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode)، روز دوشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: «بیت کوین با نرخ بیش از ۹۶,۰۰۰ BTC در ماه، از صرافی‌ها خارج می‌شود و این بدان معناست که یک روند انباشت قوی در حال وقوع است».

این افزایش تقاضای بیت کوین برای حمایت از تداوم بهبود قیمت ضروری است. بر اساس داده‌های CoinDesk، حجم معاملات بیت‌کوین در صرافی‌های اسپات طی چند روز گذشته کاهش یافته است. به بیان دیگر، از زمان کاهش قیمت روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) تا مرز ۳۴,۵۰۰ دلار، فعالیت‌های معاملاتی بیت کوین کاهش مداومی داشته است که نشان دهنده عدم اطمینان در میان فعالان بازار با وجود افزایش قیمت اخیر است.

باید توجه داشت که بیت کوین پس از افت ۳ درصدی قیمت، اکنون در حال تثبیت قیمت است. این ارز دیجیتال در چند روز گذشته نتوانسته است از مقاومت ۴۷هزار دلاری عبور کند که نشان دهنده کاهش حرکت صعودی است. با این حال، حمایت کمتر در حدود ۴۳هزار دلار و ۴۵هزار دلار می‌تواند عقب نشینی را تثبیت کند.

رسانه u.today در گزارشی مدعی شد که ۱۰ روز آینده سرنوشت بیت‌کوین را تا رویداد هاوینگ بعدی مشخص می‌کند. این رسانه عقیده دارد اگر بیت‌کوین تا ۱۰ روز آینده بتواند مقاومت‌های خود را بشکند یا نواحی حمایتی خود را حفظ کند بازار به صعود خود ادامه می‌دهد.

اگرچه تحلیل‌های نزولی از بازار زیاد است، اما سناریوی صعودی در شرایط حاضر کمی پررنگ‌تر است. اگر دقت کرده باشید به نقش پررنگ بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها (حتی ارز‌هایی مانند مونرو و زی‌کش) در جنگ اوکراین پی می‌برید. از طرفی روسیه در ازای صادرات گاز به اروپا بیت‌کوین دریافت می‌کند.

موسسات مالی بزرگ مقدار زیادی بیت‌کوین می‌خرند (terra foundation از ماه ژانویه تا امروز یک میلیارد دلار بیت‌کوین خرید و اعلام کرده ۱۰ میلیارد دیگر هم می‌خرد.) خودپرداز‌های بیت‌کوین هر روز بیشتر می‌شوند و بحران جهانی هر روز از ارزش پول‌های جهانی می‌کاهد.

در چنین شرایطی پولی که تورم به بار نمی‌آورد و در سطح جهانی پذیرفته شده می‌تواند رشد کند.

هاوینگ به معنای نصف شدن است و در ادبیات بازار رمزارز‌ها یعنی، پاداش اهدایی به ماینر‌ها برای تایید یک بلاک ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این رویداد برای بیت‌کوین از این جهت مهم است که عرضه بیت‌کوین‌های تازه استخراج شده را کاهش می‌دهد. زمانی که عرضه کم می‌شود طبیعی است که قیمت افزایش پیدا کند.

هاوینگ بیت‌کوین بعد از تایید ۲۱۰ هزار بلاک در بلاکچین رخ می‌دهد. با توجه به مقدار استخراج ماینر‌ها به طور تقریبی هر چهار سال یک بار پاداش ماینر‌ها نصف می‌شود. آخرین هاوینگ بیت‌کوین در ماه می‌سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. بعد از این اتفاق بیت‌کوین روند صعودی خود را شروع و در سال ۲۰۲۱ سقف ۶۹ هزار دلاری را ثبت کرد.

گفتیم هاوینگ هر چهار سال اتفاق می‌افتد و آخرینش در سال ۲۰۲۰ بود پس فعلا منتظر هاوینگ بیت‌کوین نباشید، اما از منظر تاریخی حدود ۵۱۵ تا ۵۴۵ روز بعد از هاوینگ عرضه بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند. به این رویداد هاوینگ میانی یا mid halving می‌گویند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید