خواص جادویی زنجبیل را می‌دانستید؟

خواص جادویی زنجبیل را می‌دانستید؟

زنجبیل علاوه بر طعم تند و مطبوعی که دارد، می‌تواند به مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بدن انسان کمک کند.

کد خبر : ۱۰۵۰۶۹
بازدید : ۹۰۳۶۰

دیدگاه عمومی به زنجبیل به مثابه یک ادویه تند برای طعم دار کردن سایر مواد غذایی است. با این حال، این ماده غذایی که از ریشه گیاه بدست می‌آید دارای سطح بالایی از خواص برای سلامتی انسان است.

در این مطلب به مهمترین خواص زنجبیل برای سلامتی انسان می‌پردازیم:

۱- مبارزه با عوامل بیماری‌زا: مواد شیمیایی موجود در زنجبیل به آن برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. این گیاه باعث توقف رشد باکتری‌های مخرب دستگاه گوارش مانند ایکولی (E.coli) و شیگلا می‌شود و ویروس‌هایی همانند آر اس وی (RSV) را نابود می‌کند.

۲- تضمین سلامتی دهان: خواص آنتی باکتریایی زنجبیل باعث طراوت لبخند شما خواهد شد. ماده فعال موجود در این گیاه مانع از رشد باکتری‌ها در محیط دهان شده و از بروز بیماری‌های جدی لثه جلوگیری می‌کند.

۳- تسکین حالت تهوع: زنان بارداری که به دلیل نوسانات هورمونی حالت تهوع دائمی دارند می‌توانند به میزان کم از زنجبیل بهره بگیرند. در حقیقت زنجبیل با شل کردن عضلات شکم، گاز‌های سرگردان در دستگاه گوارش را به سمت در خروجی راهنمایی می‌کند و همین امر حالت تهوع را تسکین می‌دهد.

۴- التیام آسیب به ماهیچه‌ها: زنجبیل دارویی گیاهی نیست که بتواند درد عضلانی را از بین ببرد، اما مصرف آن به مرور زمان می‌تواند به التیام آسیب وارد شده به ماهیچه‌ها کمک کند. در یک مطالعه افرادی که از آسیب به ماهیچه‌ها به دلیل ورزش رنج می‌بردند پس از مصرف زنجبیل شاهد التیام آن بودند.

۵- کاهش علائم آرتروز: زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد که به معنای کاهش تورم در بدن است. به همین دلیل افرادی که از علائم آرتروز که شامل التهاب مفاصل می‌شود رنج می‌برند می‌توانند زنجبیل را به رژیم غذایی خود بیافزایند.

۶- جلوگیری از رشد سرطان: مولکول‌های بیواکتیو موجود در زنجبیل باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود.

۷- کاهش سطح قند خون: مصرف زنجبیل باعث می‌شود هورمون انسولین که کاهنده سطح قند خون است به طور موثرتری عمل کند.

۸- تسکین درد‌های قاعدگی: زنان در طول عادت ماهانه از گرفتگی عضلات شکم خود گلایه دارند. محققان در یک مطالعه مشاهده کردند مصرف پودر زنجبیل در ۳ روز دوره ماهانه باعث التیام درد در زنان می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران به نقل از وب ام دی

۰
نظرات بینندگان
  • محسن پناهی ارسالی در

    کار خوبی است اما بیشتر از آن مواد زیاد گیاهی باشد که مردم بهتر آن مواد را تشخيص داد.... دست شما درد نکنه(ان شاالله)

  • فاطمه ارسالی در

    زنجبیل عالیع خودم داخل چایی استفاده میکنم میگزن دارم زنجبیل ک میخورم آروم میشم

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید